Thursday, July 2, 2020

Resepi Banana Nutella Pancake PALING Sedap dan Senang!

Rindunyaaaaaaaaaaa Thailand. Tak sabar nak tunggu kerajaan bukak sempadan, aku nak repeat ke Thailand, hihihi. Tapi tak berani lagi lah tahun ni nak ke oversea, dengan kes covid overseas tak surut surut lagi............ kita hold dulu. 2021 kita jalan. hihihi , bukan apa, rindu Thailand, rindulah pancake nuttela diaaaaaaaaaaaaa. sedapnyaaaaaa ya allah, kecur air liur bila teringat HAHAHAHA

Sebagai memujuk hati yang merindui, kita buat sendiri dulu lah. Ini adik aku yang share resepii. kali pertama aku buat terus jadik , alaaaaahh korang, senang gila lah! Korang try buat.. ini orang tua pun suka apa ntah lagi budak budak. memang kegemaran! hihi, jom kita start! ;))

The Bahan ;
1. Paratha Brand KAWAN
2. Nutella secukupnya
3. Pisang
3. Butter secukupnya


 kahkahkah!! aku takda penggolek untuk tebarkan si paratha tu, makanya aku guna jelahh lesung batu HAHAHHAHAHHAHA kesah?

potong pisang dan susun begitu............. dan lipat paratha dengan berhati hati yaa

dalam pan nonstick, cairkan butter dan goreng paratha tadi sampai garing........ terbalik balik kan... hati hati takut pisang terburai kihkih...


masa ni bau butter bau pisang sedapnyaaaaaaaaaaaaaa

dah siap goreng , angkat dan mula sapukan nutella diatas paratha tadi..........
 sapu banyak banyak sedap!!!!

dah siap sapu, korang boleh la potong seakan akan pancake di Thailand. HAHHAHAHA

tadaaaaaaaaaaaaaaaaa, ada rupa takkk? hihi. tapi sedap lagi dekat Thailand sana. Tapi ini pon boleh laaaaa, dari kempunan nak makan .. kan? ;p


Selamat Mencuba! Banana Nutella Pancake ala ala Thailand mariiii hikhikhik

No comments:

Post a Comment

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page