Monday, July 6, 2020

Cara basuh mesin basuh supaya tidak mudah rosak!

Mesin basuh pun perlu dibasuh yek gaisss.. Mesin basuh aku ni dah dekat 10 tahun mesin basuh ni dengan aku. Beli masa mula mula kitaorang berkahwin. Sampai sekarang helok lagi, tak pernah ada kerosakan yang besar, setakat pintu tak boleh tutup dulu ada laaa. Tapi selepas tukang repair letak magnet, terus mesin tu dapat tutup pintu semula... Dan berkhidmat dengan kitaorang sampai sekarang.. 10 tahun.......... phewww

So aku nak ajar cara cara jaga mesin basuh. Korang kene selalu basuh mesin basuh korang....... Caranya mudah dan modal pun tak banyak mana... Dari korang hadap kerosakan mesin yang beratus nanti, baiklah korang basuh selalu mesin korang untuk elak mesin cepat rosak hehe ~ 

Korang hanya perlukan dua barang ni sahaja. Bikarbonat dan Cuka
 1. Mula mula korang tadah air dalam mesin basuh sampaiiiii penuhhhhh
2. Bila air hampir penuh, masukkan dua cawan cuka
3. Dan juga masukkan 2 sudu besar serbuk bikarbonat
 4. Setkan program "TUB CLEAN", automatik akan appear masa selama 2jam. Biarkan mesin running seperti biasa.... 


Dah siap!!!! Dah boleh guna mesin basuh seperti biasa. Kalau korang jarang basuh mesin basuh, akan keluar keladak keladak kotoran hitam........... Kalau selalu buat cara ini, insyallah mesin basuh korang kurang ada kotoran.. Selamat Mencuba! ;))


No comments:

Post a Comment

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page