Monday, August 14, 2017

Pirate dah 6 bulan yeayy!

Korang ingat lagi tak anak bulus aku yang aku jumpe masa bulan Febuari lepas? Sekarang ni dah masuk Ogos, kiranyaaaa dah enam bulan lebih la kot umur dia. eh eh sesuka aku je anggar umur HAHHAHA. Dia kan buta sebelah mata, mata semakin okay sekarang. cuma hidup dengan sebelah mata ni, kurang nampak dan sesekali terlanggar barang ke, terjatuh katil ke, standard ahhh tu HHAHAHAHAHHA
Pirate Enam Bulan yeayyyy!


Ada sekali tu kan korang, dia kan tak nampak, nk turun katil, punya lah jauh die dah amik side, sekali jatuh HAHHAHAHAHHAHHA , ade sekali tu jugak die nak lompat naik katil, katil jauh lagi, gedebusssss jatuhhh HAHHAHAHHA alahaii siannyaaa bulus sekor ni, tak nampak ye nak? tak pe laaa, bebiasa kan diri ye? hidup ni tak selamanya mudah, ehhh? HHAHAHHAHAHHA

 orang kata pirate macam kucing bengal? yeke? kucing kampung je ni waakkk.. jumpa pun tepi jalan dekat kampung Melaka sanaaaa ;p


Kadang-kadang kitaorang laki bini konfius sekejap, aktif bebenor, ni buta ke tak ni? HAHAHA makan banyak! main banyak! sepahkan rumah nombor satu! haishhhhh. Tapi yela kan, dia je laaaaa pengarang jantung sedia ada yang nak melayan aku main. anak bulus lain? dah takmo main sangat dah sekarang, asyik nak makan tidur makan tidur.. dah tua lah gamaknya... yang si pirate ni kan budak lagi. remaja gitueww. tu yang kuat main! kau bagi laaaa bola dekat dia, habis jadik padang bola sepak ruang tamu rumah aku tu haaaaaaaaaaaaaa! kihkihkih , tu kalau bola, kadang kadang plastik ke cepit rambut ke getah rambut ke, semua dia bantai jadik mainan dia.. hmm padahal aku sokmo beli mainan untuk dia, barang barang aku jugaaaaa yang jadik kegemaran dia. tu belum rokok laki aku . HAHHAHAHHAHAHHAA

 ni memang pose kegemaran dia. haha. kangkang sajooooooo grrrr. 
dah la banyak bintik bintik hitam tu kihkih


 rasa macam nak jahitkan kain tuk tutupkan mata dia je. jadik la Pirate yang sebenar hikhik


Pirate ni tak kesah kau bagi makan apa, semua dia bedal, biskut ke, roti ke, aiskrim ke, dia bedal semuaaaaa. TAPI kalau bagi makan ayam ikan rebus memang dia punya kegemaran lahhh. kalau pinggan dia dah habis, dia boleh talerrrrr pinggan abang abang bulus dia. HHAHAHHA tu yang gemok semacam ni. aku macam tak sangka, cepatnyaaa dia membesar.... cepatnyaa die gemok... selalunya aku mesti tanya laki "yang, bile masa pirate ni gemokk??" HHAHAHHAHA. tak sedar weiiii... serius aku macam tak sangka pirate boleh survive hidup dengan satu mata. nasib sihat sampai sekarang. . 

 nak bagi ayam ke?


Sepatutnya dah tiba masanya kitaorang bawak pergi klinik untuk sunatkan. Tapi nanti dulu la. bagi puas main dulu. kang kalau dah sunatkan, selalunya kucing akan jadik malas. dah tak aktif. asyik nak tidur je kang, habis aku boring boring nak main dengan sapa? HAHHAHAHA so kita delaykan dulu lah. lagipun, pirate ni tak nampak lagi tanda tanda nak mengawan. budak lagi kan. rileks laa dulu ... 


semoga semakin sihat dah gemok. ehh jangan gemok sangat, nanti tak larat mak dengan pak iye nak timang timang kihkihkih
#PirateTheCat

5 comments:

  1. comelnyeee walaupun buta..jiran saya pun ada jugak kucing kampung dan corak bulunya mcm Pirate ni jgk tapi bezanya bulu kaler orange, comel dan aktif, agaknya mak ayah dia dulu ade mix sikit dengan kucing bengal kot kan

    ReplyDelete
  2. Eh, jalan cite pirate sama la dengan kucing i..hahaha..pun buta sebelah mata...kutip belakang rumah...pun tersangat aktif kaki menyepah rumah...cuma kucing saya dah di neuter 2 bulan lepas...moga kucing kita sihat sentiasa hendaknya..amin...

    ReplyDelete
  3. wahhhh ...lama tak jumpa pirate...dah remaja dah dia...macam pattah amingg dah...kalah abam mushang camni...cantiklah bulu dia, suka tengokkk.....kucing bengal ni..mak dia kawen dengan Bengal lah tu..ko apa tau..hahahaa

    ReplyDelete
  4. bila nak sunat ni? nnt dah boleh kawen haha

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page