Tuesday, September 23, 2014

Cabaran 30 Hari : Hari 23 : Pekerjaan yang diinginkan selain kerja sekarang ??

 

Untuk makluman, sekarang ai bekerja sebagai Penolong Juruukur Bahan di sektor kerajaan. makan gaji uols... ai lah kuli, ai lah kerani ai lah tukang tolak troli HAHAHA tapi ai is redha jika itu nilai mencari sesuap nasikk...fuyooooo ayatt kemainnn mihmihmih ~ kadang kadang ai mengeluh kenapa seorang di bidang teknikal kene buat kerja kerja kerani? kenapa seorang budak perempuan kene tolak troli? kene angkat dokumen dokumen berat? jatuh peranakan tau HAHAHA  tapi redha jela kalau itu rezeki kitaaaaa :)) tak leh komplain banyak banyak sebab kat luar sana lagi ramaiii yang menganggur tak de kerja tau .. cari kerja.. kita yang ade kerja ni jangan mengeluh sangat lahhhhh bolehh? 


tapi jika diberi peluang, apa yang ai nak buat selain kerja sekarang?? hmm ai nak jadik suri rumah. haaaaaaaaaaaaaaaa bestnyaaa. ai jeles sangat kawan kawan yang mana boleh duduk rumah jaga anak, jaga rumah, makan pakai laki tanpa pening fikir kerja kerja di office . best kan ?? tapi macam mana nak hidup kalau tak kerja? hubby bukan lah gaji riban ribun............. huehuheuhuhe ~ #macammanenakpergitravel?hikhikhik


jadiknya, ai terfikir ai nak berbisness sepenuh masa. sekarang kan ai buat bisness separuh masa sahaja. so, mari kita melebarkan sayap ke sepenuh masa. haaaa boleh ke? tak cuba tak tahu.. alahaii bestnya kan? kerja sendiri.......... kita lah bos, kitalah kuli.... untung makan sendiri.. bestnya !!! mari verangan bersama sama yummeh! verangan itu indah. free je maaaaaaa  ;p

 kehulu kehilir bawak drawing.. 
bila laa nak kehulu kehilir bawak duit kepuk kepuk dalam poket ehh ehh. HAHAHA





Cabaran yang lepas,

Cabaran 30 Hari : Hari 1 : Gambar Terbaru dan 5 Fakta Saya ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 2 : 5 Cara memenangi Hati Ida ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 3 : Sesuatu Yang Menguatkan Ida ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 4 : Buku Kegemaran Ida ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 5 : 3 Perkara yang anda ingin katakan kepada bekas KEKASIH ?? ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 6 : Apa yang ai makan hari ni ??
Cabaran 30 Hari : Hari 7 : Sejauh mana pendidikan itu penting bagi Ida ??


 #kelabbloggerbenashaari




 Yang mampu berangan sajok!
 signature ms eida

8 comments:

  1. hehe comel je entry kak eida nie.. kalau la kan anis boleh berniaga macam kak eida tentu best.. :)

    ReplyDelete
  2. wah..eida pun wat 30 hr cabaran ye.. hmmm perlu ke aini wat ek..? hehe

    ReplyDelete
  3. eh. bukan penolong jurutera/penolong juru ukur bahan kewww???
    hikhik :D

    Kalau business sendiri, mmg bes.. tapi..jgn lupa register kwsp utk sykt tu agar ada persediaan semasa hari tua..

    ReplyDelete
  4. Jatuh peranakkan hohohohoiiiiiiii ngerinya bunyik... X blh ke mintak tlg org lain angkatkan... Klu xde pasrahlah ... Angkat sikit2 ... Silap2 pinggang pun sakitt ooooo

    ReplyDelete
  5. hikhikhik..yesss..berangan free..nk berangan jugak la~~~~

    ReplyDelete
  6. bestnye.. cite2 kite same.. nak duduk kat umah.. bisnes dari rumah..

    ReplyDelete
  7. terima kasih sudi drop komen disinii ;))

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page