Thursday, September 11, 2014

Cabaran 30 Hari : Hari 11 : Kenangan Lucu Zaman Kanak-Kanak ;)

 

sebelum cerita ai nak gelak dulu boleh? wakakakakaka.. zaman kanak-kanak ai tak berapa ingat tapi satu ni je ai PALING ingat sebab adik beradik ai suka sangat membahan cerita ceritot ini. choiii .. kisahnya begini, sebelum ai sampai Kuala Lumpur, kitaorang satu family duduk dekat Senawang, Negeri Sembilan. masa itu kami baru tiga beradik. ai tak ingat laa umur berapa masa tu tapi yang ai tahu sekitar darjah satu, or dua, or tiga? sebabnya darjah empat ai dah pindah Kuala Lumpur ;))


kisahnya budak budak, mak ayah pergi kerja. kami siap sendiri pergi ke sekolah. standard lah budak budak kan? main sahajaaaa. sekolah petang masa tu. pergi sekolah naik bas. asyiklah main je terus lupa nak siap siap pergi sekolah. sudahnya jadik lambat.. ha padan muka ! masa itu ada adik ai seorang lagi. dia tadika kot masa tu? not sure la. kelam kabut siap pakai baju segala terus turun, tunggu bas sekolah diport sebelah kedai burger.. cemas gila masa tu, risau bas dah lalu ke belum sebenarnya? agak agak dah kene tinggal bas ke? kalau kene tinggal bas maknanya tak boleh pergi sekolah. kalau tak pergi sekolah, nanti mak balik, mak marah kompem kene rotan huwaa takuttttt !!

sudahnya, tahu apa ai buat?????? kehkhkehekhekehhhh ai mintak adik ai doa, dengan ai ai pun doa sekali siap tadah tangan tauuuu.. kami doa macam ni "ya allah bas tolong laaa lalu, tolong laa ada, nak pergi sekolah. aminnn"  haaaa berdoa lah kami adik beradik . diulang ulangnya doa itu . HAHHAHHAHA kelakar gilos. tak boleh nak bayangkan, duduk di tepi jalan sebelah kedai burger sambil tadah tangan dua beradik ni doa mintak bas sekolah lalu..... HHAHHAHA tapi budak budak kann, diaorang tahu DOA itu adalah penyelesaikan segala galanya kan... ;))


kesudahnya cerita ini? taknak bagitahuuu okbaiii kuikuikuii.. entry xde gambar sebab cari gambar masa kanak kanak dulu TAK jumpe hikhikhikhik





Cabaran yang lepas,

Cabaran 30 Hari : Hari 1 : Gambar Terbaru dan 5 Fakta Saya ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 2 : 5 Cara memenangi Hati Ida ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 3 : Sesuatu Yang Menguatkan Ida ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 4 : Buku Kegemaran Ida ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 5 : 3 Perkara yang anda ingin katakan kepada bekas KEKASIH ?? ;)
Cabaran 30 Hari : Hari 6 : Apa yang ai makan hari ni ??
Cabaran 30 Hari : Hari 7 : Sejauh mana pendidikan itu penting bagi Ida ??






Yang sampai sekarang ni kalau topik ni naik, kompem gelak guling2,

signature ms eida

12 comments:

  1. mesti dh kene tinggal kan!....teringt dulu..pasal bas sekolah. punyer la tkt x g skolah ni. sanggup jalan kaki g skolah. jauh tu...jalan sorg ikut rail keretapi. dlm 45 mins perjalanan tau. tp zaman skrg...nk jalan 5 mins pun kemain bising!

    ReplyDelete
  2. Salam singgah, mesti tersenyum sendiri bila teringat kenangan zaman sekolah hihi. studioous.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. hehe...
    kenangan terindah..
    skarang bila igt semula jd kelakar plok

    ReplyDelete
  4. alaaa..citer xabis..ape sudahnye tu?nk tau jugakk..

    ReplyDelete
  5. kahkahkahkah...
    nory tgh bayangkan ni ida dok menadah tangan sambil berdoa...kalau nory jadi driver bas tu, nory lalu je tapi tak berhenti...siap lambai tangan lagi...hahahaha...kejam tak?? kejam tak??

    ReplyDelete
  6. tak aci.. bagi tau la kesudahannye.. tapi memang lawak!~

    ReplyDelete
  7. comel la, doa reramai ek...

    k lily tak sempat nak join pun segmen cabaran ni... tak de masa nak follow la..

    ReplyDelete
  8. Salam singgah..trima kasih singgah blg sy..
    Dpt x nek bas pas tu..klu dpt tmakbullah doa hari tu.. :)

    ReplyDelete
  9. hehehe..kelakar pulak baca cerita nie..

    ReplyDelete
  10. terima kasih sudi drop komen di sini yekkkkkkkkkkk ;)

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page