Monday, July 22, 2013

Al-Fatihah





Al-Fatihah untuk Allahyarhamah Widayati Abdol Aziz dan Allahyarham Muhammad Syafiq Mohd Yusob yang telah pergi meninggalkan kami sekeluarga pada 17hb June 2013 (Rabu). mereka adalah keluarga terdekat dengan ai. makcik palinggggg rapatttttttt. Arwah bukan setakat makcik pada pandangan ai, sememangnya boleh dibuat kawan, arwah tak kekok mendengar cerita ceritut anak anak buah yang membuatkan arwah sangatt rapat dengan kamii semuaaa ;(  dengan perangai gila gila, riuh, arwah menceriakan suasana dimana mana sajaa... kehilangan arwah siyes terasa sangatttttt.. ;( sunyi jee kampung tuuuu.... hmmm


Pada yang rapat dengan ai, ada ai bercerita tentang kejadian yang menimpa arwah. real story. dalam paper tu bukannya betul sangattt. hukhuk ~ pada mulanya ai rasaa nak berkongsiii dengan uols semua tentang kejadian ni, tapiiii, bila difikir balik,  tak perlu lah ye? yang dah pergii tetap pergiii.. kita doakan arwah tenang disana dan berada dikalangan orang orang yang beriman..

mane ade sampai 2jam. tipu.


dalam paper ni pulak, dikatakan kereta yang merempuh arwah makcik, mak ai dan orang awam yang lain terbabas, TAK! Abah ai yang berada ditempat kejadian bagitahu, kereta tu sememangnya lajuuuuu dan sengajaaaaa masuk lorong kecemasan tu. boleh dikatakan mereka sedang beracingg  ..
BODOH punya orang !!!!




Betul kata orang yang pergi biarkan pergi, yang hidup ni perlu teruskan. Uolss, doa doakan la mak ai cepat sembuhhhhh.. sampai sekarang masih TAK boleh berjalan lagii. kaki terlampau sakitt sampai tak boleh bergerak banyak akibat rempuhan dari kereta bodoh tu! bila hantar mak pergi berurut, Ustaz tu cakap, tulang emak beralih jauh dari kedudukan asal... ngiluuu dengar kann? hari hari mak merintihh.. sedihnya alahaiiii  ;(



Doakan mak ai kuat! tabah !
Doakan mak ai cepat sembuh ! cepat boleh berjalan seperti biasa !
Amin............................



yang sedang mencium arwah tu adalah anak sulung arwah makcik ai. umur baru 17tahun. 
tahun ni SPM. Doakan beliau tabah yeeee  ;(
yang meninggal anak no.2. yang bongsu alhamdulillah tak de apa yang teruk. 
heyy sedih rasanya teringat mereka yang kehilangan ibuu.. ;(





Al-Fatihah. Semoga tenang disana ;(




Baca SINI kalau uols nak tahu cerita.










Yang tak de mood nak kerjaaaaaaaa ;(
signature ms eida

50 comments:

  1. tumpang sedih dengar berita ini...
    tambah2 sedih bila terjadi pada mereka yang kita kenali....
    al-fatihah buat arwah ...
    moga mak ieda cepat sembuh ye....

    ReplyDelete
  2. takziah..moga arwah kak wid n ank nyer ditempatkan dikalangan orang beriman...

    ReplyDelete
  3. salam takziah utk ida sekeluarga...mmg sgt terasa bila seseorang tu sgt rapat ngn kita... redha kan lah pemergian diorang di dalam bukan yg mulia ni.. al-fatihah...

    ReplyDelete
  4. Eida..takziah ye. ada jugak dgr pasal berita ni. semoga pemandu tak berhati perut tu dapat balasan setimpal. al Fatihah

    ReplyDelete
  5. salam takziah...
    al-fatihah untuk kedua2 arwah..

    ReplyDelete
  6. Al-Fatihah...
    Semoga arwah2 ditempatkan di kalangan hamba2 Nya yang beriman. Amin..

    Semoga ibu Eida juga cepat sembuh....Doa banyak2 ye bulan puasa ni... Amin2...

    ReplyDelete
  7. Innalillah dan salam takziah Eida....Yani doakan mak Eida sembuh secepat mungkin. Sampaikan salam takziah juga pada keluarga arwah mak sedara Eida, nak cakap lebih2 pun Yani takut terguris hati keluarga arwah, hanya mereka sahaja yang dapat merasai kesedihan hilang insan tersayang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Fatihah... thanks yani. nnti ida sampai kan yee ;)

      Delete
  8. takziah.. semoga eida sekeluarga tabah. al-fatihah..

    ReplyDelete
  9. Takziah buat ida sekeluarga. X sangka yg i baca di surat khabar tu adalh ahli keluarga ida. I doakn anak2 n ahli keluarga semua diberikn kekuatan, smg ibu ida cepat sembuh. Amin...

    ReplyDelete
  10. Al fatihah..moga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman.... Amin

    ReplyDelete
  11. Al-Fatihah buat arwah.
    Buat keluarga arwah, kuatkan semangat dan moga mak Eida cepat sembuh hendakNYA.

    Ada baca dalam paper dan itulah bukan semua yang terbentang dalam paper tu semuanya betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Fatihah.. AMIN


      #ye betul. tak semua dalam paper itu betul.

      Delete
  12. al-fatihah..takziah pada Eida sekeluarga..

    ReplyDelete
  13. Ya Allah....dik eida...makcik eida yg rapat ruperyer...subhanaAllah...moga arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman...

    Umi Qi doakan supaya ibu eida cepat sembuh ye... bertabahlah wahai dik eida...Allah akan senantiasa menolong org yg sabar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak....... sedihnyaaa ida.............. hukhukhuk.. tak sempat beraya bersama.... ;(

      Al-Fatihah ;(

      Delete
  14. al-fatihah moga rohnya dicucuri rahmat ... amin...
    eida baru tulis sikit... baca dah sebak ..

    bila ieda pos, akak xde dapat pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ida nak tulis pnjg lagi dah tak sanggup da. itu je lah yg mampu. sobs sobss ;(

      # dah terima kannn

      Delete
  15. Al Fatihah... Takziah... makcik u rupanya... i doakan mak u cepat sembuh... insyaAllah... semoga pemandu tu akan dikenakan hukuman berat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Fatihah.. tau xpe.. geram lagii nii. heyyy gerammm.... semoga die dpt balasan setimpal!!!!

      Delete
  16. dorang yang memandu macam orang gila ni sebenarnya memang menyusahkan orang lain.

    sabar ye. sama2 kita doakan agar arwah sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman dan beramal soleh kepadaNYA.. amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe. kita dah cukup berhati2, diaorang pulak yang buat hal. heyyy.....gerammm.. cube jadik dkt sedara mara die... baru tahu sakit pedih macam maneeee!


      AMIN ;)

      Delete
  17. innalillah.. alfathihah.. eida.. sabar ye.. fifi pon pernah hilang toksu sebab kemalangan jalan raye.. masuk paper jugak.. sedih sangat.. moge sepupu ieda tabah.. berape la umur anak arwah yang bongsu tu.. sedihnye.. fifi mase arwah mama meninggal.. adik paling kecil umur 4 tahun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. umur yang bongsu tu 11 tahun. kecik lagi. huhu.. Al-Fatihah ;(

      Delete
  18. takziah dear.
    moga arwah ditempatkan dikalangan mereka yang diredhaiNYa aamiin..

    ReplyDelete
  19. semoga mak ieda cepat sembuh
    & mak sedara ieda ditempat dalam golongan org beriman..

    ieda cepat dpt baby :D

    ReplyDelete
  20. eida
    takziah untuk eida sekeluarga.. semoga roh2 mereka dicucuri rahmat
    Al-Fatihah

    ReplyDelete
  21. innalillah..takziah buat eida sefamily...memang ritu yf ade baca kat metro pasal xcident ni, tak sangka lak mereka2 tu family ieda...tabahkan diri yer, semuga mak ieda cepat sembuh dan Al-fatihah buat mak cik dan anaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Fatihah ;(


      #terima kasih doa untuk family ida ;)

      Delete
  22. al-fatihah buat makcik ida dan anaknya.
    Semoga mak ida cepat sembuh...amin....

    ReplyDelete
  23. AL-FATIHAH....semoga mereka ditempatkan bersama para solihin...

    semoga mak ko cepat sembuh...amin..

    ReplyDelete
  24. sedihnya ieda.. menitis air mata akak baca.. semoga roh mereka di cucuri rahmat oleh allah.. insyallah perginya di bulan ramadhan byk syafaatnya..

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page