Thursday, January 24, 2013

Maulidur Rasul, apa dalam fikiran uols ??





Selamat pagi semuaa . . Salam Maulidur Rasul semuaa . . Apa yang sedang bermain dalam fikiran uols bila sebut Maulidur Rasul hari ini ? Ape cuti ? Ye. Sekolah cuti, kita yang bekerja ni pun dapat cuti . .  Bila dah cuti ni, mula kepala dok planning sane sini kan ? Nak pergi shopping lahhh . . Al maklum lah gomen dah gajiii . hewhewheww . .  Ada yang nak tidOOooo saja sepanjang hari... hukhuk . . Tapi apa apa pun, luangkan masa sekejap , barang seminit dua . . Untuk apa ? Selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W




Senang kan nak tunjuk rasa kasih cinta kita kepada Rasul yang sangattt mulia ni.. Dalam seminit cuma, boleh selawat beberapa kali.. Bayangkan kalau kita luangkan masa berselawat selama 10minit ? InsyaALLAH banyak pahala kita pada hari ini . . 



Nabi Muhammad S.A.W bersabda : "Sesiapa membaca selawat untukku sekali saja dengan tulus ikhlas dari hatinya, maka ALLAH SWT akan memberi 10 rahmat kepadanya serta diangkat ke 10 tingkat dan diampunkan 10 dosa."




Rasulullah S.A.W bersabda : 
"Dan kalau kamu membaca selawat, maka bacalah dengan penuh penghormatan untukku"





Amin.. Amin.. Moga kita semuaa mendapat syafaatnya di akhirat kelak.. InsyaALLAH . . . .



Sumber Entry : ~didiey~









Yang tak kemana mana hari ini,
signature ms eida

8 comments:

  1. slm maulidur rasul ^_^

    smga bibir kita semua x lekang berselawat ke atas baginda dan mencontohi sikap terpuji baginda.

    ReplyDelete
  2. kat sana ada perarakan tak eida.sini meriah tau... setiap jabatan kerajaan/swasta kene berarak.WAJIB

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade ade... tapi ida nan hado join.... huhuhuhu....

      Delete
  3. semoga syafaat baginda bersama kita kelak.. :) salam maulidur rasul..

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page