Wednesday, December 5, 2012

WORDLESS WEDNESDAY #52 | Nilai Limapolohhengget ?







Nilai limapolohhengget sekarang ? Sapa setuju ?????????
Kalau ai, limapolohengget tu habis pada barang/makanan Mushang jekkkkk !
HAHAHA










Yang kadang kadang rasa limapolohhengget sehari pun tak cukup !
signature ms eida

24 comments:

  1. betul duit mengalir laju macam air paip woOOO..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. nak nak duduk KL ni.... air paip pun tak laju macam duit!!! hahahhaa

      Delete
  2. setuju sgt!!!!

    makanan mushang? aku plak siap kena tmbah RM8 utk makanan meow2 aku..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makanan Mushang salu sebulan RM50++... Pasir lagi.... barang mainan lagi.... hahahahhhhaha!!!

      Delete
  3. Kalau kita sendiri bijak, rm50 tu masih boleh beli banyak barang. dah tahu barang makin mahal, pandai2 la cari barang yang sama tapi kurang berjenama dengan harga murah. kalau semua nak branded, pastu nak menunjuk2 kat org, mmg la semua benda tak akan cukup nak beli dengan rm50.....ada otak, pandai2 la nak survive....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erk? Yani nak cakap ida tak bijak ke? huhuhu.. Yani kene paham, ida duduk KL, limapolohhengget tak cukuppp........ dengan jem nye.. RM50 tu isi minyakk jekk.... Walau beli barang tak jenama pun macam tepung tesco kan? tepung biasa hege rm2.30, tepung tesco rm2.20... seposen je beza!! huhuhu....

      Taraf kehidupan KL sangattt tinggi..Melaka masih dalam biasa biasa lagi..Kalau ida balik kg, makan dekat luar, tersangatt lah murahh.. Melaka kan... Tak dapat harga macam tu kalau makan luar kat KL ni.... =)

      Delete
    2. eh, ieda jgn salah faham..yani bukan tujukan pada ieda la, itu secara umum/general..even utk diri yani sendiri juga. kalau nak kata duit skrg makin tak ada nilai, bukan kita kat malaysia je ada prob macam tu...seluruh dunia tgh hadapi masalah yang sama. jadi, kita semua kenalah bijak deal isu ni. jangan asyik salahkan kerajaan je. salah tu! yani faham ini isu yang pihak pembangkang dok hingar gebang kat rakyat selama ni, tapi common la, ini isu global.

      Delete
    3. Eh tak la.. saje gurau.. hihi.... Termasuk isu politik pulak yekkk.... Advance yani berfikir... hikhikhik ~ Ida tak terfikir ke arah itu pun.... hahahhahaa

      Delete
    4. huhu....risau pulak kalau ieda salah tafsir ayat yani td....fuh! bukan ieda je tunjuk gmbr ni, hubby yani yg kerja swasta tu pun semlm ada tunjuk gmbr ni kat FB dia, pastu macam bagi komen2 berbaur pembangkang skit..tu yg yani smash dia balik. Susah nak ubah mentaliti org swasta ni...ada je yg tak kena dgn kerajaan kat mata diorunk. Kena bagi penjelasan secara logik pada orang-orang macam ni, kasi diorunk faham dan tak hanya tahu merungut je.

      Delete
    5. Hampir salah faham tadi. hampir merajuk dah.. hahahhahaha.... ouh yeke? macam tu sekali tanggapan diaorang kat kite ni yekk? xbaiknyeeeeeeeeeee

      Delete
    6. aiyoyooo....jangan salah faham & merajuk, susah nak pujuk nnt (dah la jauh, kalau dekat leh ajak makan2..hik hik hik)

      Delete
    7. Nanti ida balik kg, ida roger yani! mana tau leh jumpaa kee kannnnnnnn......... heeeeeee~

      Delete
    8. yessssszzaaa....insyaAllah, kena masa, kena tempat...insyaAllah boleh ketemu!

      Delete
  4. Kalau kita sendiri bijak, rm50 tu masih boleh beli banyak barang. dah tahu barang makin mahal, pandai2 la cari barang yang sama tapi kurang berjenama dengan harga murah. kalau semua nak branded, pastu nak menunjuk2 kat org, mmg la semua benda tak akan cukup nak beli dengan rm50.....ada otak, pandai2 la nak survive....

    ReplyDelete
  5. 50 hengget boleh beli susu Akiff yg kotak kecik tu... tahan la seminggu lebih... huhuhu...

    ReplyDelete
  6. betui tu..50 hinggit dah macam 10 ringgit jer sekarang nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan............. Kejap je limaplohhengget tu.... ;p

      Delete
  7. assalamualaikum kak...lama xdrop sini..bz tak hengat..hmm...50 hinggit cam 2hengget zaman skolah dlu je.....tup2 abes sudah...apo pon xboleh....hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam ain............. Tau ain busy... kalah PM yawww! ;p Ape pon tak boleh kan.. mencikkkkk

      Delete
  8. nilai RM50 sekarang ni memang kecik.. kalau pergi pasar malam, RM50 hanya utk beli sayur dan buah jer.. kalau nak beli ikan, ayam, udang & sotong mesti x cukup.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.... Eh cerita pasal pasar malam... hari ni ade pasar malam rumah ida!!! hehehehhee.. Thanks zana ingtkan ida... hahahhahaha!!!

      Delete
  9. Betul....sekarang kalau 50 hengget xnmpk apa pun..alahai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak kak... tapi sikit jelah.. kadang kadang dua tiga barang eh? dah limapolohhengget!! huhu

      Delete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page