Sunday, December 2, 2012

Siapa Anak ke-2 dalam keluarga ? SAYA !!!




*cekci lah bebayi ni.. hehe*


Siapa anak kedua dalam keluarga ?? Ai anak keduaaaa dari lima adik beradik . . Sapa sapa yang anak kedua jugak, jom baca fakta ni.. Ada yang terkena batang hidung sendiri takkkkkkkkk  . . . . Ngehhhhh




ANAK MANJA EMAK ♥
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^
(Untuk ai yang ini salah.. Mak ai sangatt adil, semua anak dia sama rataaaa je dia bagiii... Tak de yang dapat lebih dan terkurang... )


ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg  KETEGAQ.kemahuan dia kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan
(HAHA ~ Ini macam betul jeee? Ai memang degil. Mengaku siap siap lahhhhh  ..  ;p)


TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)
(Eh yeeekeeee ?? Ai pandai pujuk pasangan ai lahhhhhhh . . Ehem ~ )


BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D
(INI TEPAT ! Ai seorang yang setiaaaa ..  Bukan puji diri sendiri.... Kalau ai suka seseorang tu, ai setiaa.. Takde pasang banyakkk.. Kalau ai tak suka seseorang tu memang ai akan pasang... HAHHA)


HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.
(Ini ? hurm... ikut situasi sebenarnyaaa.. Ai oke kalau benda tu oke.... Kalau salah, memang semua kene dengar cakap ai ! HAHAHHAHA )


HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.
(Ai dulu memang kalau ditegur je, terus merajukkkk.. Tak cakap berhari hari.. Satu peel yang tidak boleh diubahhh..... Sampai sekarang ! HAHHAHA )


BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih independent pun payah.mudah bergaul.very take care.
(Mudah bergaul YE ! Ramai cakap ai peramah.. Ngehhhhh )


ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri 
pendek kata tak boleh kerja ngan orang.
(Betul kadang kadang tapi ikut situasi... Ai boleh lahh dengar cakap bos !  )


PEMAAF & CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.
(Pemaaf? Ai pendendam laaaahhh . . Sapa buat taik dengan ai, memang ai ingat sampai sekarang oouh ! Siyes tak tipuuuu . .  )


PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas.
(Ini palinggg TEPAT ! Orang nak berfesyen , ai pun nak jugakkkk . . Orang nak berpeplum , ai pun nak jugakkk walau sampai sekarang belum ada satu koleksi pun lagiii sebab? Peplum kat luar sane semuanyaaa saizz kecikkkkk . . Ai kan debab ! HAHAHA )




Info dari Pakar Diari Hati ~








Yang rasa nyaaaa ada dari salah,  ;p
signature ms eida

15 comments:

  1. nory pon anak no.2....

    nory dulu anak mnja arwah abah, tp skrg mnja ngan mak...hehehe...

    mase kecik2, degill punyer budak..tp skrg ok kot..hehehe

    nory mmg tak reti pujuk, sbb tak pndai nk susun ayat...hehe

    haa ni betull,,nory mmg pencinta setia..boleh dipercayaii..kihkihkih

    nory ni jenis tak tetap pndirian,kdg2 cakap hitam,tiba2 last minit tukar putih plak..hahah

    nory ni cepat lembut hati, sbb tu senang org pijak kepala.huhu

    nory tak pndai berdikari, semua nak disuapp..

    haah suka wat hal sndiri..

    nory memang pemaaf, tp susah nak melupakan..

    yezzza ini betul..rasanya bukan no.2 je cmni, smua mcm ni kann..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus nory, jawab dari awal hingga akhir.... HAHHAHHAHHA...... Benda ni saje saje je... Semua orang macam ni.. dont worry! Kannnnnnnn

      Delete
  2. saya pun anak kedua. yang bab HATI & ARAHAN tu memang betul. sebab tu kerja sendiri tak boleh kerja dengan orang sebab xboleh diberi arahan atau ditegur..huahuahua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeee~ ida ok pulak yang mendengar arahan tu... walau sakit hati tetap buat jugakkk... HAHHAHHAA

      Delete
  3. fineeeeee, anak kedua very the fashionistaaaa. anak sulung very the mak mak macam aiiiiii. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fashionnistaaaa sangattt kan... *matakeatas*

      Eh eh nadia pun fashionistaaaa apeeeee... bajubirucardiganpinktudunghijau.. veryyy the blocking style! =)

      Delete
  4. ank ke 2 jugk..kbnyakknnya betol..hehe.terutama part degil tu..hehe

    ReplyDelete
  5. ank ke 2 jugk..kbnyakknnya betol..hehe.terutama part degil tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hikhikhihik...... same lah kite.... Dulu degil dgn mak.. skrg degil dgn suami lak... hihihi

      Delete
  6. mila jugak anak no 2 dari 5 adik-beradik eeeee memg lah lebih kurang sama je perangai kita hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sameeee!! Patut sekali jumpa leh sekepala... hihihii

      Delete
  7. eeee, bile bace.semua yg ieda nye peel,bertentang ngan ma lily la.hikhikhik.takpe, janji kite anak no 2 ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. OO.. lily pun anak no.2 keee? Tak same yekkk? benda ni bukan leh caya 100% pun.. hihihihi........

      Delete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page