Friday, November 2, 2012

BRIM 2.0 --------> Dah boleh ISI ONLINE dah !





Semalam kecoh kat fesbuk mahupun di blog yang Borang BRIM 2.0 dah keluar, dan dah boleh ISI ONLINE.... YEAHHH ~ Walaupun ai tak layak, tapi ai kongsikan juga berita ini yerr... Buat sesiapa yang TAK TAHU lagi diri tu layak ke tidak? Sila baca entry ni sehingga habis... HAHA



Sapa yang layak memohon BRIM 2.0 ini ?

A) Isi rumah yang layak RM500 :
  i) Warganegara Malaysia
  ii) Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan    kasar bulanan isi rumah RM3k dan ke bawah.
 - berkahwin
 - ibu atau bapa tunggal yang mempunya tanggungan berumur 20 tahun ke bawah,
 - Bujang yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah (dalam rumah yang sama)
 iii) Warga emas sebatang kara (berumur 60tahun ke atas, lahir pada tahun 1953 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan  RM3k dan ke bawah.


B) Individu yang layak (RM250) :
 i) Warganegara Malaysia

 ii) Bujang (termasuk balu/janda/duda) yang tiada tanggungan , berumur 21 tahun dan ke atas (lahir pada tahun 1992 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2k dan ke bawah.
 - TIDAK TERMASUK PELAJAR YANG MENERIMA BAUCAR BUKU 1MALAYSIA.
 - HANYA PEMOHON YANG BERJAYA SAHAJA LAYAK MENUNTUT BAYARAN.




OK. Layak ? Boleh lah isi Borang Online. -------->  https://ebr1m.hasil.gov.my/





Jangan lepas kan peluang ye ! Kalau lah ai layak, dah isi dahhhhhhhh.. Dapat $$$ simpan nak pergi honeymonn boleh? HAHAHA ~  Dan pada yang TAK layak buat buat layak tu, janganlah menipu... Duit tu sepatutnya beri kepada yang lebih memerlukan.. Jangan TIPU ye ! Manusia tak nampak, tapi sapa nampak? Sendiri fikir.....   









Yang tumpang sekaki, my Along dapat ! YEAHHHHHH
signature ms eida

7 comments:

  1. yayanggg,
    jom join. :) mana tau boleh makeover rumah ida nanti, wiiii~
    http://www.nadiafarahida.com/2012/11/siapa-nak-makeover-rumah-secara-percuma.html

    ReplyDelete
  2. semakin canggih,thun lps isi kat kertas je

    ReplyDelete
  3. Untuk bantuan lanjut mengenai BR1M 2.0. Sila dial talian bebas tol 1800 88 BR1M (2716).

    ReplyDelete
  4. nk isi jgk la...hehehe..kot2 dpt ke mana la tau...

    ReplyDelete
  5. saya sudah tapi belum sampai lagi

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Melalui Talian Hotline 1-800-222-500 / 1-800-88-3010 9am-5pm Weekdays only =)

      Delete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page