Thursday, October 25, 2012

Pak Aji gatai !





Petang petang macam ni sunyi nyee... Blog pun sunyi.. Facebook je meriah ! Sana sini orang update status sana sini.. Check in sana... Check in situ... Ai masih di office..... Sedang ai melayari internet (ewahh~ heavennya kerja hari ni!) ai terjumpa sesuatu yang boleh lah buat bahan gelak petang petang gini .. Uols bosan jugakkk kan???? Mata pun dah tahap mengantuk kannn... Haaa.. jom layan !



Pak Aji mengahwinkan 3 orang anaknya serentak iaitu Minah, Mimin dan Mumum.. Mereka berbulan madu di Balu dan Pak Aji ada berpesan pada anak anaknya sebelum bertolak,


"Nanti kirim khabar kat bapak tentang prestasi suami kalian ye, gunakan SMS singakatan saja, pakai moto iklan. Nanti bapak cari maknanyaa..."



Hari ke-2 berbulan madu, Mimin kirim SMS. "Standard Chartered".. Pak Aji pun carilah iklan dan terbaca motto bank tersebut "Besar, Kuat dan Hebat!" Tersenyum Pak Aji . . . .


Hari ke-4 berbulan madu, Mumun pulak kirim SMS. "Nescafe".. Pak Aji pun carilah iklan dan terbaca motto  "Nikmatnya Sampai ke Titisan Terakhir!" Tersenyum lagi Pak Aji . . . .


Selepas beberapa hari, Pak Aji mula risau tentang anak sulongnya Minah... 'Apa lah jadik dengan Minah ni? Tak hantar khabar berita pun.....'


Hari ke-7 baru lah Pak Aji dapat SMS dari Minah. Katanya "Air Asia" . . Tertanya tanya Pak Aji.. Terus mencari iklan dan terbaca motto AA.  "7 kali Seminggu. 3 kali Sehari. 5 jam NON STOP!"  Tersenyum kambengg Pak Aji... Dalam hatinya berkata "Padan lah tak sempat nak kirimkan SMS"  


HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHA!!!!




Persoalannya, apehal Pak Aji ni? Nak tahu sangat pulak kan? Saiko betul ! hiks ~ Gurauan di petang hari... 









Yang tak sabar nak balikkk !
signature ms eida

7 comments:

  1. Hahhahahhaha...
    Lawak2....
    Boleh sangat jadi bahan ketawa di kala moment2 mengantuk cenggini...
    Opis lengang dah..tak sabarnye nak balik.hihihi...

    Selamat Hari Raya Aidiladha... :)

    ReplyDelete
  2. hahhaa..mmg lawaks..sibuk je nak tau..

    ptng2 ni mmg dh lemau rasenye bgi org2 yang masih bekerja ni kan..huuu

    ReplyDelete
  3. hahahhaha.. adoiiiiiii, lawak gilerrrr...

    ReplyDelete
  4. hehehe..
    hebat belaka menantu2 pak aji ni ye.. xde kat tempat lain tu..

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page