Monday, October 15, 2012

Kita pun ada hati dan perasaan maaa . . .





Ai meroyan betul dengan orang macam ni. Panas panas... Panas hati aku ! Rasa macam nak cili je mulut dia tu ! Hasihhh..... ALLAH bagi kau mulut supaya kau boleh cakap sesuka hati mak bapak je ek? Tanpa menghiraukan perasaan orang lainnnn ?? Haishhhh . . Sakit hatiiiiiii


Sapa cakap, orang yang TAK DE ANAK ni tak sayang budakkk ?? Sapa cakap, orang yang TAK DE ANAK ni tak prihatin pada nasib anak orang lain ?????? Aiyoyoyooo... Ini mulut yang cakap macam tak sekolah punya orang lahhhhhh  !   Kalau ai sayang gila dengan kucing, dengan 8K, menangis bagai nak rakk bila nak hantar diaorang ke pusat penjagaan, bela Mushang macam anakk..Layan macam anak, hari hari...Selama 2tahun lebih, hidup ai diisi dengan karenah kucing... ! Agak agak ai ni tak sayang budakkk ke????? Agak agak ai tak prihatin ke ??? Agak agak kalau ai ada anak, macam mana ai layan anak ai nanti?? Boleh tolong bayangkan takkkkkkkk ~ (kucing pun ai layan macam tu, ape ntah lagi anak akak oiiiii!)


"bila lama kita menunggu sesuatu perkara tu, kita akan lebih rasa untuk menghargainyerr.... susah nak dapat lah kate nyerr"



Haaa.. itu lah masalahnyer, jangan cepat sangat meletakkan 'sesuatu' yang bukan ditempatnyaaaa... ! Sikit sikit kau nak salahkan,  'perempuan yang tak de anak' , sikit sikit kami ni.. sikit sikit kami lagi....... Apa ingat orang yang tak de anak ni tak de perasaan keee ?? Eh ke uols rasa, kami kami yang tak de anak ni SUKA sangat TAK DE anak ekkkkk ?? Tolong buka mata boleh ????????? Sapa yang kahwin TAK NAK ANAKKK ??? Sapa sapa ???? Tolonglah jangan menunding jari ke arah golongan kami................


Mungkin bukan niat uols nak point pada kami kami ni.....  Mungkin kami kami ni sensitif.. Ya!!! Kami tak boleh dengar, kami tak boleh baca pasal ni.. SENSITIP okayyyyy !! Tapi bila diri tu dah jadi penulis a.k.a blogger, sila lahh jaga penulisan supaya tidak mengguris hati pembaca seperti kami ini........... Tak susah mana pun, bila nak tulis tu, tengok kiri kanan, fikir.. apa ditulis tu bakal mengguris hati orang takk? Kalau fikir ye, baik tak yah tulis.... Tak rugi sesen pun!! Ada boleh ?? Haishhhh. . .Rasa macam nak unfollow pun iye gak ni... Tapi rasa macam tak matang pulakk.. Biarlahhhh . . . .  Semoga dia lebih alert !



Nasihat ai pada semua yang membaca, ai mintak maaf jika uols rasa pandang ai ni TAK BETUL, lain orang lain pandangan, tapi ai berfikir, ai bercakap, ai menulis, ai menerima perasaan tu dari sudut yang bebeza dengan uols.. Kami kami ni tak de anak.. Kami sensitif kepada perkara perkara yang kami rasa itu TIDAK ADIL ! Kejam nyer uols bila menunding semua perkara kepada perempuan yang tak de anak.. Tak baik tu! Ubah tanggapan uols yer....... Ubah cara minda berfikir! Kasi moden sikit minda tu yer? Jangan nak kuno sangatttttt



Ai ingin berpesan, 
Kalau kalau TTCians dah berjaya preggy nanti, jangan lah bersikap sebegini ye ! Jagalah hati dan perasaan orang lain.. Jangan sesedap mulut dan sesuka hati menunding jari ke arah yang tak betul..... Fikir dalam dalam sebelum bercakap.. Note to mysleft jugakkkk....  ~ Semoga kita semua terhindar dari golongan yang suka mengguris hati orang lain...........................................


  
Macam mana lah si dia boleh terfikir, perempuan yang belum dikurniakan seorang anak, TAK mempunyai naluri seorang ibu ?? TAK ada rasa kasih sayang terhadap seorang baby yang bukan anak kandungnya?? Macam mana dia boleh terlintas terfikir ? Kuno nye kamuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu !!







(draft entry pada 10.10.12 ---> amik masa jugak nak publish entry ni.. gggrrrr !!)









Yang emo tak tentu pasal..
signature ms eida

13 comments:

  1. marah nmpknya...sue pun selalu gak baca sst yg menguriskan naluri kewanitaan ini..isk..isk...kita nie merancang jer..siapalah yag kawen tak mahukan zuriat sendiri kan.....Allah swt tlh merancangkan sst yg lebih baik dr perancangan kita...harus redha...

    ReplyDelete
  2. sabar beb...ramai yang mendoakan...orang2 mcm tu if one day kene kt muka sendiri baru tau diuntng,...

    ReplyDelete
  3. org2 yg cmtu sbnarnya jeles dgn kite2 yg senasib ni...jeles tgk kite still bermanja2 ngan hubby, leh gi jalan sana sini.romantika de amour lg...dorg tak dpt rase cmtu sbb tu nk sakitkan hati kite, dorg ckplah kite ni mcm2.Padahal dorg yg jeles ngan kite2 ni..eee sakit plak hati ni...huhu

    ReplyDelete
  4. entry yg sama dengan saya... hehehe..

    kita bukanlah mengharapkan orang lain menjaga hati kita, tp kita harapkan org lain lebih menjaga apa yg diperkatakan mereka.. sama2 ingatkan apa yg terbaik..

    peringatan utk diri zana sendiri jugak!

    ReplyDelete
  5. xpaham tul ngn sesetgh org yg mcm tu..
    jgn suka sngat menjatuhkan hukum pd org...
    moga kita dihindarkan dr sifat mengguris hati org..

    ReplyDelete
  6. ieda: biasalah manusia apa yg dia dpt dia mudah lupa keadaan dia sebelum dia dpt tu. ada org ni pdhal dia sama ngan kita berusaha nk peknen, kita saje2 tnjuk dia gmbr baby comel2 (mmg suke gmbr baby dr dulu) muka dia brubah jd hitam (pdhal sama2 blom peknen pun mase tu) tp bila dia peknen je.. trus jd mcm org mabuk. bila bckp lupe nk cover.. tya seme org ank kecik brp umo, mesti sunyi takde ank kecik.. siap bgtau kakak dia peknen ank ke 8 sbb xtahan dah lama xdgr suara bdk kecik. betul2 tebiat!

    ReplyDelete
  7. ieda, sabar tau. yani baca pun yani sedih+geram+marah+sakit hati....mulut org kalau bercakap tak berfikir dulu, mmg nauzubillah! kita tabahkan hati...betul juga cakap Nory tu, mereka2 tu sebenarnya jeles pd kita sebab takde masa nak bermesra dgn spouse masing2, so nak bagi sedap hati, dia tuduh kita macam2...

    ReplyDelete
  8. kan kan... rasa marah dgn org2 yg sesenang hati melabel kita sebegitu rupa.pasni sila lag alert... fikir dulu sebelum bercakap/menulis

    ReplyDelete
  9. mereka tu tak rasa macam kita rasa. dah rasa baruuu tahu. kawan aida pun ramai yang macam tu. lani mereka tu dah kawen pastu lambat ada rezeki baru tahu rasa dia camne.aida senyum je lah sekarang ni..

    ReplyDelete
  10. hanya yang mengalami akan memahami..takpelah kita sabar dan sama terus berusaha k..love TTCians semua...

    ReplyDelete
  11. Hanya yg mengalami lebih memahami...
    Orang yg tak terduga memang rasa mudah sahaja.. Berkata-kata ikut sesuka hati tanpa fikir perasaan orang lain

    ReplyDelete
  12. jgn cili2 mulut, cili2 terus mata diorang... kah3..

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page