Wednesday, October 3, 2012

J A H A T vs B A I K





Minggu lepas, ai dapat berita dari salah satu kawan baik, beliau berjaya preggy. Baru kahwin. Cepat rezeki beliau kan.. kan.....  Sedih? Gembira? Bercampur.. Tak tahu kenapa.. Eh? Kenapa ai mesti rasa macam ni yekk? Sebabnya ;


JAHAT dalam diri cakap, 
'Cepat rezeki dia wehh.. Kau? Kawen dah dekat 3 tahun, tak berjaya berjaya lagi... Dia subur , kau tak.. Die senang, kau susah.. '   *tu yang menangis bila dengar berita gembira ni! Nangis laju laju dalam toi! huhu*


BAIK dalam diri cakap,
'Eh eh.. Tak baik fikir macam tu.. Itu rezeki ALLAH bagi dia.. Tak baik kita pertikaikan kerja ALLAH.. ALLAH bagi sebab ALLAH tahu apa yang DIA buat.... Positif! Belum tiba masanya ALLAH nak bagi kat kau.'   *ye. bile fikir macam tu, ai jadi gembira untuk dia. Ai redha. Belum tiba masa ai lagi.. Ai doakan beliau TABAH dalam menjaga anugerah ALLAH tu. KUAT ye dear !*











Yang bersiaran dari rumah emak yaww,
signature ms eida

7 comments:

  1. Sabar ye eida... InsyaAllah, rezeki tu ada. Dia sedang menguji itu yg pasti...:) Doa jangan putus asa ye... :)

    ReplyDelete
  2. Kadang2 kan kite pun mcm tuh jugak..tp cepat2 tukar jd baik..tingggg!!!....positif!!!...lain org lain rezeki..insyaALLAH, ade rezeki kite..ALLAH dh rancangkan yg terbaik buat kite..;)

    ReplyDelete
  3. setuju sgt dear.. Allah beri apa yg kita perlu sebab Allah lebih mengetahui...

    xmo sedih2 k.. fikir positif jer..

    ReplyDelete
  4. huhu..meh nak hug hug...selalu rasa gitu...pas nangis baru nak positifkan diri balik...huhu

    ReplyDelete
  5. Ms Eida, sabar ye.. dah cuba SK Alkhisbun @ Pati Delima? cuba lah..mana tau ada rezeki. dan jugak susu kambing

    ReplyDelete
  6. aku pn sama pk cmtu kdg2..xpe,kita usaha sama2 k..jgn sedih2..masa tu akan tiba tak lama lg..IsyaAllah..

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page