Thursday, August 30, 2012

Resepi Chezzy Wedges buatan sendiri yawww ~





Suka makan chezzy wedges yang kat KFC tu ? Ai suka sangat ! Tapi semenjak berpantang dengan fastfood ni , ai dah kureng beli.. Tapi sekali sekala tu, teringin nak makan....... ~ Tapi tak mengapa, sekarang dah boleh buat sendiri yawww ~ Tak percaya ? Sila lah percaya.... Bukan ai je boleh buat, uolss pun boleh ! Yakin BOLEH ! BOLEH ! HAHA ~ *sekali lagi entry bulan puasa hari tu, baru nak publish hari ni.. hehe*


Jom, cekidauttt~~

 *Bahan utama, dapatkan Tepung Magik untuk menggoreng kentang ala ala rangup kentang KFC tuuu*
*Jalapeno Cheese Powder (Chezzy Sauce)*



*Mula mula potong kentang kepada bentuk ala ala sampan gitu~ Ai taktahu potong mcm ne, tapi hubby reti... hikhik. Dah siap potong, lemurkan kentang tu dengan Tepung Magik tadi. Secukup je. Jangan lebih lebih. Jimat tepung ~~ hihi.. Dah siap? Gorengkannya !*


Cara nak buat sosnya, guna saja Chezzy Sauce tu, bancuh dengan sedikit air panas dan kacau sebati... Buat untuk cukup cukup kentang je.. Takyah nak membazir.. HAHA ~ Lepas tu, boleh dah tuang ke kentang yang telah digoreng tadi..... Dah siap !! Senang kan? Kalau tak paham apa yang ai membebel ni, dekat plastik Chezzy Sauce tu ada arahan.... HEHE ~

*Senang kan? Nampak sedap kan? Memang sedap pun hokayyy !! Rasa? Memang sebijik dua biji chezzy wedges KFC... * hikhik



Dah terliur ? Berminat ?

*Set Lengkap Tepung Magik & Jalapeno Cheese Powder (Chezzy Sauce)*


Boleh lah hubungi , 





p/s : serbuk tepung magik tu boleh digoreng dengan apa saja..
Cendawan, ayam dll.. bukan saja kentang tau !







Yang suka sangat buat ni !
signature ms eida

12 comments:

  1. weee..puas hati..puas makan..
    bile nak ajak sy dtg beraya ni kak??
    leyh demand nk cheesy wedges je...hihi

    ReplyDelete
  2. bes nya. nak beli lah nati. tggu masuk rumah baru. *hahaa.... seme la nak tggu rumah baru.

    ReplyDelete
  3. tepung magik? 1st time dgr tuh

    ReplyDelete
  4. aku pun bli jgk cheezy tu...sedappppppp kan =)

    ReplyDelete
  5. Mmg sedap sos cheezy tuh.. Ros dh try..sejibik kan?.. Aduhhh dah mula tringin... Nak yang eida boleh?? Hahha

    ReplyDelete
  6. memanggg sedaapppp......thankyou kak....:)

    ReplyDelete
  7. nampak menarik...emmm x yah beli kat KFC dah pas nie..

    ReplyDelete
  8. pertama kali tengok ni..boley cuba sbb nampak sedap..

    ReplyDelete
  9. sedap sgtt....thnks sbb buat time aku g beraya aritu..hihi..

    ReplyDelete
  10. sedappp.. my favourite..


    tag ieda dalam http://redscarz.blogspot.com/2012/09/segmen-up-follower-by-balqis.html

    ReplyDelete
  11. Eeem sedapnya nak cuba.. nak cuba...

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page