Thursday, August 2, 2012

1 pun aku susah nak dapat, kau boleh buang 11 ?? meh ni nak sekei kepala kau !!






IBU YG MELAHIRKAN KEMBAR 12 DIPAKSA MEMILIH SEORG SHJ & 11 LG AKAN DI BUNUH!!!~ 

Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari isnin yang lalu. Jinan, sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diberikan peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan.

“Saya bersama suami belum boleh memastikan pilihan,” ujar Jinan yang bercakap kepada wartawan beberapa saat setelah kelahiran yang ajaib tersebut terjadi. 

“Tetapi kami telah mempertimbangkan dengan serius untuk membesarkan seorang bayi lelaki yang lahir pada urutan ke dua. Dia adalah bayi paling berat dan oleh kerana itu kami berharap bayi tersebut akan berumur panjang dan kelak boleh menjaga kami di usia tua nanti.”

“Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan,” tambah suami Jinan. “Kami yakin dengan keputusan kami.” lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak’ diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.

Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanjikan dengan hukuman mati di China. “Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi,” tambahnya. “Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini.”



*Kalau bagi ai seorang pun tak pe....huhu*


Kecoh sana sini di facebook, blog blog, mengenai berita ni.. Mula mula ai tahu, TERKEJUT gila hokayyy ! Tapi ini bukan berita sekarang, rasanya berita ni pada tahun 1998... Samada benda ini betul betul berlaku or masih berlaku ataupun tidak berlaku, itu ai tak pasti..Tapi ape-ape pun, harap kekejaman sebegini tidak berlaku lagi.. Sedih gila.... Ai ni nak dapat sorang pun susah, kau dah dapat 12orang, boleh nak bunuh macam tu je??? Ai bangga kot kalau dapat melahirkan 12kembar!!! Malu pulak dia? hmmm...... 







Yang tak boleh nak fikir ape jenis manusia lah ni !
signature ms eida

13 comments:

  1. baru nak wat cete pasal kes nie eida dh buat dlu laju betul ek... hu3... yg sedih nye ada plak leh main2 campak2 kat atas gunung!!!!!! kejasm..kejam..kejam... kalu xnak hantar jer mai malaysia nie meh nak tlg bela... bodoh betul laa diaorg nie

    ReplyDelete
  2. ade bace dlm paper smlm, kejam betul undang2 sana...klu x bg beranak ramai pon jgn lah smpai membunuh, bagilah kat sape2 utk buat anak angkat ke,skurang2nya nsib baby2 tu terbela..huh kejam sgguh..!!grrrr!

    ReplyDelete
  3. aduii..tak boleh nak digest la berita camni..senang-senang kan nak lempar anak orang..bg jela kat angelina jolie ke..huhu

    ReplyDelete
  4. tu la... emosi bila baca. tapi yg pelik dalam gambar tu semua tersenyum hepi...

    ReplyDelete
  5. MasyaAllah...apa la dorang ni?ada ke patut nak bunuh..sedihnya aku..naik bulu roma baca entri ni..bagi aku pun takpe..;'(

    ReplyDelete
  6. apa yg ieda fikirkan tu sama macam apa yg yani fikirkan masa mula2 baca berita tu....jahiliyah versi sepet dh lama berlaku rupanya...

    ReplyDelete
  7. ermmm kalau antara 12 tu dapat kat kita sorang satu kan best..

    ReplyDelete
  8. tu la kan.bg kita sorang satu pun takpe

    ReplyDelete
  9. anak tu kan rezeki kenapa nak memalukan pulak. eii emosional la. Benci btol orang C ni.

    ReplyDelete
  10. sian nyer diorg nie mmg x dibenarkan beranak lebih dari sorang ker? Mungkin sbb kepadatan penduduk kot...sian bb yg x berdosa nie

    ReplyDelete
  11. tak penah plak bace kes ni.. ape ke bangang nye dorg tu.. suke suki je nak bunuh bl dah lahirkn bby tu.. Manusia jenis apekah ini??

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page