Monday, July 9, 2012

Untuk Hubby ~





10 Petua Untuk Menjadi Suami Yang Terbaik




1. Tunaikan tanggungjawab dan peranan yang sebenarnya kepada isteri.


2. Layanlah isteri dengan baik dan lembut.


3. Hindarkan kritikan, sindiran, ugutan dan kekerasan terhadap isteri.


4. Berikan pujian dan penghargaan kepada isteri.


5. Keraplah bekerjasama dengan isteri unntuk memajukan dan meningkatkan rumahtangga.


6. Bawalah berbincang dengan isteri walaupun masalah itu kecil.


7. Berikan isteri perasaan aman, tenteram, selesa dan selamat.


8. Memahami perubahan hati nurani isteri seperti sedih, kecewa dan sebagainya.


9. Tingkatkanlah hubungan seksual agar isteri mendapat kepuasan yang diharapkan.


10. Jangan membohongi isteri kerana isteri akan merasa dirinya dipermainkan jika mengetahui dirinya dibohongi. 







p/s : Ai sayang hubby ai sangat sangat ! Niat untuk berhenti merokok itu BAGUS. Sangat ai support ! Tapi RM500 untuk ke arah itu? Memang ai TAK SOKONG ! Pokok pangkalnya HATI ! Orang yang cakap ikutkan je kehendak hubby ni, memang tak paham keadaan betul... Kami tak punya banyak WANG untuk suka suka beli benda yang boleh kita jimatkan sebenarnya... PAHAM kan ?? Untuk hubby, jangan ikut orang.. Orang lain banyak wang, boleh lah beli menatang tu , RM500 celah gigi je bagi dia.. Tapi bagi kita?? Fikir fikirkan lah... Renung renungkan lah.... ~








Yang mengharapkan semua ni tak berlaku !
signature ms eida

10 comments:

  1. jangan berubah krn terpaksa dan ganjaran...
    tapi berubahla tuk kebaikan dan rela hati.. :)

    ReplyDelete
  2. betul tu pokok pangkalnyer hati...susahnyer lelaki nk berhenti merokok kan...haishhh...

    ReplyDelete
  3. nak bagi suami baca lah petua ni hehehe tp skrg nih pon suami dah cukup baik dah :) oh suami eida nk berhenti merokok? Bgslah tuh. Bkn elook utk kesihatan pon. dulu hubby bazi merokok jgk then bazi belikan hadiah birthday dia niquitin hihihi. Tp dia x mkn pon sbb x suke -__- tapi alhamdulillah skrg suami dah tak merokok dah :)

    ReplyDelete
  4. insyaallah kt mohon dan berdoa.. moga suatu hari nanti pintu hatinya terbuka untuk tidak hisap rokok lagi.. demi kesihatan dan duit tu blh digunakan untuk keperluan yg lbh penting...

    ReplyDelete
  5. @.: iEyLa :.

    Ye betul Tapi tak ramai yang rela berubah dengan kerelaan hati... =(

    ReplyDelete
  6. @Cikpuan rara

    Rokok elektrik yg kononnya boleh stopkan ketagih merokok.. haktuii!

    ReplyDelete
  7. @Nory Zoulkefle

    Memang susah! Len kali kalau nak kawen, cari yg bukan perokok.. Selamat!

    ReplyDelete
  8. @Bazilah (^0^)

    Jgn terlalu yakin. Kita yakin dengan dia seharusnya 50% je. Dulu ida pun fikir macam tu.. hurm.... Tak makan saman der macam tu... =((

    ReplyDelete
  9. @Masya

    InsyaALLAH.. tapi mungkin tidak buat masa ini.... =((

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page