Thursday, July 19, 2012

Kenduri arwah tempoh hari





Last weekend kan ai balik kampung... Ada kenduri arwah, juga sempena menyambut bulan puasa.. Ada buat kenduri doa selamat, mak panggil orang orang kampung (perempuan) untuk baca Doa Selamat..... Kenduri malam after magrib.... Siang nya harus lah bersingsing lengan baju menolong memasak... Menu ? Simple... Sebab yang nak makan ni , nenek nenek aje.... 





Walupun simple menu, leceh jugak nak buat.... Menu utama, Mee Bandung Muar.. Hasil dari mak ai sendiri........ Sedap mak ! Tapi ai kureng sikit dengan mee kuning ni.. So, makan sepinggan aje...... Pemanis mulut dari MakUda ai.. Siapa MakUda ni? Ala... yang buatkan langsir ai tuh.... hihiihi ~ Selain pandai menjahit, MakUda juga pandai buat pemanis mulut... Leh masuk MSM ni.. ~

*Macam mana setiap pinggan ada telur sebiji? Fikirkanlah.....*


 *Ada macam macam jenis kuih hari tu, tapi ini yang paling ai suka!! Kek Lapis Kaya*
(gigih ai tengok MakUda kukus lapis by lapis kuih ni.....)





Settle semua dalam pukul 11pm, basuh membasuh pinggan kerja AbgNgah & hubby ai.... hihi ~ Sepatutnya malam tu nak pergi Air Panas Gadek, tapi dah semua orang letih, cancel program Air Panas Gadek tu........ Maybe next time kita pergi....  ~  Berakhirlah kenduri arwah.....Semoga roh roh ditempat di kalangan orang yang beriman.... Al-Fatihah.... ~










Yang seronok balik kampung !
signature ms eida

10 comments:

  1. kek lapis tu sungguh menggoda!

    Al-Fatihah buat arwah adik eida..

    ReplyDelete
  2. ader pinggan bunga kangkung.. sedap nampak kek lapis tu

    ReplyDelete
  3. @Zana Adieyza

    aah..sangat..acik da la tgh lapo ni ;p

    ReplyDelete
  4. chinta xsempat2 nak update pasal kenduri arwah ari2...sedapnya nampak mi bandung muar tu..maklumlah hasil dari air tangan mak..rindu mak kita..uwaa!!

    ReplyDelete
  5. salam..

    kalau mee sdp buat mee goreng..

    kek tu kita panggil kek asam manis, mmg penat nak buat sbb kena bakar satu satu. leceh.hehe

    salam ramadhan, semoga ramadhan kali ini akan memberi seribu rahmat buat kita semua.

    maaf andai ada tersalah bicara.

    ReplyDelete
  6. @Zana Adieyza

    Pandai kekLapis tu pikat zana ye!! hehehhe~

    TQ Zana =)

    ReplyDelete
  7. @Nana Aris

    Bila yang acik TAK lapar?? Ce cerita.. HAHHAHA

    ReplyDelete
  8. @chinta...

    Takpe.. nenanti ajak hubby balik jumpa mak ye! Cakap kat dia, kita pun ada mak lagi... hahahhahaha

    ReplyDelete
  9. @Syira

    Kek tu tak bakar.. Kukus aje syira.. KekLapis tu tak pakai pun yg masam masin tu, memang adun dengan kaya.. Tu yang namanya begitu.. =)

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page