Friday, April 6, 2012

Bila si isteri malas masak . . . .





Pernah tak uols semua rasa macam malassss nak masakk . . tak berapa lapar pun.. tapi disebabkan hubby nak makan, tapi tetiba ada satu perangai yang malas teramat sangat !!! Pernah tak ?? Apa penyelesaian nya ?? Makan luar ? Order junkfood ? Makan megi? Biskut ? Buat air milo jeeeee . . ?


Ai selalu sebelum sampai rumah, memang akan tanya hubby dah makan ke belum, lapar tak ? Nak makan malam tak ? Semalam hubby jawab dia nak makan ! Dia lapar ! So, ai semalam memang MALAS yaaaaaa AMAT sangat sangat ! nak masak ... Lalu mengambil jalan mudah iaitu terus mengajak hubby makan luar.. heee ~~ Tapi sangkaanku meleset bila hubby tak mo !! Aduiiii ~~


Sampai rumah, ai buat bodoh je.. HAHA !! Last last hubby masak sendiri... hihi ~ Sekali sekala tak pe kan hubbs? Ai buat apa ? Ai gosok baju then tukang tangkap gambar sana sini ... Bestnyaaa a. . . Even simple je hubby masak, itu nikmat hokay !!!! Nikmat yang jarang jarang kita dapat rasa.... hehhehehhe~~


* ada gaya chef tak? hihhi *


Hasilnya . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


 * Kacang buncis goreng sos tiram , Sambal kicap pedas (wajib ada kan? hihi), Sardin *




Simple TAPI Sedap 
(ayat bodek, nanti masak lagi ye!! hihhi)











Yang berterima kasih sangat sangat ! muaaahhh !!
signature ms eida

26 comments:

  1. aku sejak pregnant,mmg dayat je yang selalunya masak...aku??tukang makan...huhuhuhu...sbb aku rase dia masak lagi sedap dari aku masak..klu aku masak,xberapa nk selera aku....

    ReplyDelete
  2. nikmat tu..klu kt umah, en. boo boo xmasak.dia masak sy xlalu nk mkn. hihi dia yg sndri masak pon ckp xsdap.. hihi

    **pnah sekali dia buat bhun grg..ok la,, so-so :))

    ReplyDelete
  3. tertarik dgn kipas comel tu..sama cm kt kdai aku..hihi..

    ReplyDelete
  4. mcm saya kan...dulu sebelum hubby bukak kedai makan, saya mmg hari2 balik kerja kena masak. Penat sgt2!~ dah la balik kerja naik komuter. mau patah kaki sy. gigihkan jua kudrat ni ble mengenangkan perut hubby. perut sy masih boleh dipujuk lagi.

    6 bulan pas kawin, hubby bukak kedai makan. rezeki... sejak ada kedai makan, dapur pOn tak berasap. skill masak pOn kian berkurang. balik kerja terus ngapppp...rasa bahagia sangat. hari2 sy mengorder jer kerja nye.

    lama kelamaan...hubby pon jemu. tp saya tak jemu2 dgn masakan kedai makanannye. memikirkan semula menu utk hubby...hubby kini on diet. tak nak ambik nasi katanya. mmg diet dia menjadi. jadinyer...saya tetiap hari akan menebar roti jala atau lempeng atau cucur bawang bilis. cam tu la harian saya hari2

    Maggie sekali sekala...
    Fastfood jarang sekali...
    Milo selalu gak...tapi tak bertahan lama, lapar balik

    Malas nak masak tu sentiasa ada...tp mengenangkan perut suami, kuatkan jua kudrat ini.

    Sekian..

    ReplyDelete
  5. leh masuk mastecep ni...pandai dia masak.beruntung puan istri

    ReplyDelete
  6. nikmat..nikmat..nikmat hidup berumahtangga..
    rajin suamik gedik.. ;)
    pastu dia kemas semula x..klu laki akk xde..tungganglanggang dapur tu dibuatnye

    ReplyDelete
  7. ambooiii... sukenyer die hubby masak... nikmat la tu konon... mlm2 jumaat dera hubby yer... hubby pun sanggup la masak kann... mlm jumaat la katakan... hahaha...

    ReplyDelete
  8. ahha...eida...hani unfollow ida pastu hani folo balek sbb hani x dpt update dr blog ida.....pesal ekkk......


    Untong laki pandai mask...laki hani pandai goreng naget je....hihihiiiii

    ReplyDelete
  9. fara pun sama kdg2 tahap malassss sgt nak masak. untung eida husben reti masuk dapur ^^

    ReplyDelete
  10. @missayu

    Andi kadang kadang masak, tu yang ras sedap nyaaaa......=)

    ReplyDelete
  11. @qaseh johanna

    HAHAHAHA!! hampess kutuk lakin sendiri.. =p

    ReplyDelete
  12. @anna alaui

    Tgh masak memang panas...tu yang penting ada kipas.. hihihihi

    ReplyDelete
  13. @eKa

    Kalau hubby hari hari masak, lagi beruntung si isteri kan eka. heeee~

    ReplyDelete
  14. @intan_blur

    Aah kak.. ofcoz lah die masak je.. yg mengemas nye ida.. hahahahahhha!!!

    ReplyDelete
  15. @careno

    Eh eh.. tiada apa yg berlaku malam tu yer... Masak memasak tak de kaitan.. hahahahhahaha

    ReplyDelete
  16. @hanidatul shatira

    Nuget pun ok hani..... dr reti masak air je.. tak ke naya je!! hahahahhaha

    ReplyDelete
  17. @Umaira Umar

    WOW! Panjang sungguh komen.. TQ! Untungnya awak huby bukak kedai makan.. senang hidup! heeee

    ReplyDelete
  18. Eida, syok la ur hubby masak, rajin.. takleh challenge ur hubby kat dapur.. dapur kemas je...takde la tonggang langgang, heeee~

    ReplyDelete
  19. bagusnya encik suami eida ni.. sebenarnya bila dh berkahwin ni mmg kena tolak ansur lebih.. kalau isteri penat, harapnya suami faham & saling membantu kan..

    ReplyDelete
  20. Mlm ni incik asben request masak sardin. Bes gak tu. Lama tak makan. Huhu :D

    ReplyDelete
  21. @eMMe

    Sekali sekala je ni... tapi apa apa pun syukur... hiihii

    ReplyDelete
  22. @Zana Adieyza

    Betul tu zana.. kene ada semua tu.. baru hidup aman bahagia.... =)

    ReplyDelete
  23. @PUANSTOBERI

    Sonang je kan kekda.. hehee~~ Letak kentang bebanyak... sedap!!

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page