Wednesday, February 8, 2012

Bercuti ke Fraser Hill DAY 1 PART 4

Assalammualaikum w.b.t . .


Lepas booking RPP DI SINI, akhirnya dapat jugak jejakkan kaki ke sini.. Hanya RM50/nite, kemudahan yang disediakan untuk kakitangan kerajaan haruslah digunakan dengan sebaik mungkin! hihi


Tepat jam 3.30pm, we all check in.. Dari Jam Besar tu nak ke sini, jalan dia, punyalah serammm... Jauh ke dalam ! Tapi signboard mesra alam ~ Dont worry ... Masa tu dah fikir, betul ke ada rumah ni???? Masa tu dah lah hujan renyai renyai .. Asyik hujan je, makin sejuk jadinya.. hehe~ Tapi ai suka sejuk mejuk ni.. HAHA!! Konsep Rumah Persekutuan bukanlah hotel, tapi sebuah banglo yang menyediakan 6 buah bilik. Ai bayar untuk bilik besar... Untuk pengetahuan semua, dalam banglo ni ada dapur, tempat makan, ruangtamu dll.. Macam banglo orang kaya kaya... fuh! *verangan jap!


Masuk je bilik , mak ai ???? Besarnya ! Cantiknya ! Kemasnya !! Berbaloi kau RM50 aii !!! HEHE~ Tak puas puas ai puji banglo ni.......... Sama taraf dengan hotel.... Loike! Cuma tak de tuala je.. Tuala kene bawak sendiri.. Yang lain semua disediakan termasuklah freezer kecik!

*dalam bilik*



*Dalam BangLo*


*area Luar BangLo* Hujan renyai yeee.......


Boleh la sesiapa yang layak untuk menyewa BangLo ni, best! TERBAIK! Abang yang jaga rumah ni pun baik . . Seram juga bila BangLo besar gedabak tu, hanya dihuni oleh kami berdua.. hihihi~ Malam memang tak keluar bilik pun! HAHA ~



Next entry : Jalan Jalan Fraser HiLL









Yang rasa OK sangat Rumah ni!
signature ms eida

12 comments:

  1. Gila besar boleh bawak satu family kot :)

    ReplyDelete
  2. @.:shura shushi:.

    Aah betul.. Sewa 1 rumah baru RM200 jeee.... Siap ada BBQ kat bawah tu.. Tapi..... sesuai ke bawah family? hihihi

    ReplyDelete
  3. wow... update secara pukal...so eka komen kat sini ea... eka tak enah tau menahu pasa rumah kerajaan ni..harus masuk dlm plan ni.eka rasa eka tak penah sampai fraser hill lagi la...tak tau la kot kecik2 dulu parent penah bawa kan...btw, suka entry2 eida... sarat dgn info...gambar tuu tempek byk sket :)

    ReplyDelete
  4. x kuar bilik time sejuk2 itu adalah bagusssss... hahahaha..

    besar bilik tu.. RPP ni mmg ok, harga mmg sangat murah.. jadi boleh gunakan duit lebih utk shopping.. hihihi

    ReplyDelete
  5. @eKa

    Ni panggilnye marathon! hahaha!! Sedang tak de kerja ni, harus update laju laju... hihihihi

    Masuk list apalagi eka.. hehe~ Gambar? tak cukup lagi tu ek? hihihi

    ReplyDelete
  6. @Zana Adieyza

    Itu sangat BEST! Acara kemuncak!! HAHAHHA!!


    Betul tu zana,,ida nak try kat CH lak.. Ok tak? hihi

    ReplyDelete
  7. gua ade 2 soalan:
    1.) brapa lama tempoh diperlukan utk booking rumah persekutuan ni dari tarikh percutian kite tu...
    2.) andaikata rumah tu ada orang lain sewa bilik lain pada tarikh yg sama... adakah kita akan kongsi dengan org tu semua... mksudnya kalau lepak ruang tamu tu campur dgn orang lain la ek... tak boleh buat sesuka ati la kat ruang tamu tu...

    ReplyDelete
  8. @careno

    Ok. Ai jawab kedua duanya.. hihihi

    1. Tempoh? Cth. Ai booking 5/1/12 untuk pergi pada 30/1/12. Pada hari ai booking, ai dah berjaya! Sebab?Tarikh ai nak pergi tu on weekdayss... So, memang kosong.. Kesimpulannya, semuanya bergantung pada kekosongan.. Bila kosong, u punya permohonan lulus.. dan kene buat bayaran dlm tmpoh 14hr, kalau tak, permohonan tu terbatal..ok? Tak kesah u nk book bila.. better 2minggu sebelum pergi.... =) *Itu pun kalau ada kosong?

    2.Ye betul! Konsepnya ialah BANGLO. Semua kemudahan dikongsi bersama penyewa yg lain.... Tapi jarang ler kalau sama, macam ai, tak de sapa pun.. we all berdua je.. hihihihi

    ReplyDelete
  9. Oh..kalo akak da seram dah..tambah lagi tpt tu sunyi.. duk kat Natasya Resort kat CH yg ada ruang tamu pun rasa cam seram.. kesimpulannya kalo gi berdua je, sker duk bilik je. Sbb org penakut tak memasal mmg cenggitu. Huhu :D

    ReplyDelete
  10. @PUANSTOBERI

    Seram memang seram kekda... tak kuar bilik jugak... kita buat aktiviti 'panas' mlm tu .. HAHAHAHHA!!

    ReplyDelete
  11. wahhh..wahhh..sgt truja tgk gamba2 nih..sgt2 nice
    slm gedik..;)

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page