Wednesday, January 11, 2012

Wanita dengan Hari Lahir


Assalammualaikum w.b.t . .

Perkongsian dari KakNiza.



ISNIN

Wanita ini bersikap jujur, tidak mudah menggelabah atau panik, berhati-hati, tidak mudah mengalah serta pandai menjaga diri dan pergaulan. Ramai teman lelaki dan wanita yang menyukainya. Dia juga mudah memberi pertolongan, cergas, berusaha kuat, teliti dan pandai menguruskan kewangannya.

Namun, jika marah berapi-api dan menakutkan, jarang mahu mengaku kalah dalam pertengkaran. Dalam percintaan pula, dia mencurahkan kesetiaan tidak berbelah bagi dan sedia berkorban. Seksualnya kurang membara melainkan pasangannya bijak mengolah keindahan mengenainya.


SELASA

Tabiat wanita ini suka mencari salah orang lain dan berpotensi menduakan suami. Namun, pertuturannya lembut dan pandai mengambil hati.

Apabila tidak sukakan seseorang, sentiasa mencari kesalahannya, hatinya keras dan sukar dilembutkan. Tetapi senang mengaku kalah dan mudah meminta pertolongan orang lain.

Pandai simpan rahsia, hanya orang tertentu saja tahu rahsianya. Keputusannya tidak mantap dan mudah terpengaruh. Dia juga mudah terperangkap dalam banyak hal.

Dalam soal kewangan, dia pandai berjimat, tidak kedekut. Dia rajin bekerja, ada tanggungjawab, suka dipuji tetapi perlukan bimbingan dan pengawasan dalam banyak perkara.


RABU

Suka berdendam. Jika ada orang berbuat jahat kepadanya, dia akan berbuat lebih jahat daripada orang itu. Namun, dia pandai dalam pergaulan, pandai mengambil hati dan menghargai orang. Suka mementingkan teman daripada dirinya sendiri.

Berfikiran terbuka, tidak pandai simpan rahsia dan tidak suka diperintah dalam bekerja. Keputusannya tidak seimbang, kurang pengalaman. Hatinya keras dan tidak mudah termakan pujuk. Hanya orang tertentu yang tahu melembutkan hatinya.

Dalam soal kewangan, dia pandai mencari duit tetapi kurang cermat menyimpan duit. Cintanya pandang pertama dan rela berkorban kerana cinta. Dari segi seksualnya pula, boleh tahan bahkan dia adalah seorang yang romantik.


KHAMIS

Suka menyinggung hati orang lain, cakapnya kesat, kemahuan kuat dan bersikap agresif. Rajin dan tekun bekerja, tidak suka diganggu ketika bekerja dan bercita-cita tinggi.

Boleh terpikat kepada lelaki lain walaupun sudah ada kekasih atau suami. Namun, dia tidak mudah jatuh cinta, suka menyelidik dulu sebelum bercinta. Hatinya tidak tetap, mudah terpedaya dengan pujuk rayu sehingga tidak kenal antara yang baik dan buruk.

Dia pandai mengurus dan merancang kewangan. Pada awal perkahwinan, tunduk pada suami tetapi akan berubah apabila sudah lama berkeluarga. Seksualnya agak tinggi dan silap haribulan boleh mendorongnya ke lembah hina jika tidak terkawal jati dirinya.


JUMAAT

Wanita yang lahir pada hari ini tabiatnya berani menentang suami. Bangga diri, suka berbelanja, suka dipuji, suka bergaul dan suka melakukan perkara yang berbahaya dan sia-sia.
Bersemangat waja, pandai simpan rahsia, tidak suka mengaku kesalahan sendiri.

Dalam soal kewangan, bersikap boros dan tidak pandai menyimpan harta demi masa depan. Cintanya sejati dan tidak mudah berubah, cuma kadangkala tidak telus. Seksualnya sangat istimewa, menyeronokkan, penuh kelembutan tetapi tidak suka dipaksa.


SABTU

Kuat cemburu, suka kebendaan, tidak gemar dengan anak dan suka bertikam lidah adalah antara nilai dirinya.
Namun, dia tegas pendirian, cerdas pemikiran serta teliti dalam banyak hal menjadikannya wanita istimewa. Tidak pernah berasa puas, suka berkorban apa saja demi mencapai cita-cita.

Apabila bercinta, suka menyelidik latar belakang pasangan dan suka menguji. Pandai berjimat dan sentiasa berfikir untuk masa depan. Wanita ini akur dan mengikut perintah suami. Seksualnya agak dingin tetapi jika kena gayanya, ia penuh dengan kelembutan.


AHAD

Wanita yang lahir pada hari ini kebiasaannya sukakan kemewahan dan menunjuk-nunjuk. Apabila bersuami, dia taat kepada suaminya namun suka merendahkan kawan dan bersikap bangga diri. Dia tidak suka dengar nasihat dan mudah terpedaya dengan kata-kata orang lain.

Antara keperibadiannya yang kurang disenangi adalah suka mengkritik orang tetapi tidak suka orang mengkritiknya. Percintaannya tidak telus tetapi sanggup berkorban apa saja jika hati sudah suka.

Pandai simpan rahsia, rajin berusaha dan bekerja, tidak mudah mengalah namun bersikap pemboros.
Rangsangan seksualnya agak tinggi.



p/s : Ia untuk pengetahuan dan pembacaan semata mata dan bukanlah untuk dipercayai 100%.

p/s/s : Ai punya yang colour pink tu.. tergelak gelak bila membacanya... hihihihi . . Uols punya yg mana??




Yang rasa ada point point yang sama...
signature ms eida

16 comments:

  1. alamak..lupe la lahir ari pe..hihi

    ReplyDelete
  2. opppss...kite hari yang same sis..
    hihi...nak gelak jap bace.. :p

    ReplyDelete
  3. @.: iEyLa :.

    Opss.. tersama lak.. kelakar kan? hihihi

    ReplyDelete
  4. lor! wife ai SABTU jugak? Eh, cam ade yg xkene je?

    ReplyDelete
  5. @yannie bunny

    Menduakan suami?? No No! Sila jangan percaya ye.. kan yannie? hehe

    ReplyDelete
  6. New dresses updated !
    http://www.facebook.com/applenbunny.shop?sk=photos

    http://anbshop.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. NOOOOOOOOOOOOOOOO.....!!!! (mcm tarzan x?hihi)
    setia pada nan 1, kekasih hati dunia akhirat ;)

    ReplyDelete
  8. kita hari sabtu.. tak betul tu tang budak2.. kita sgt suka budak2 hihihi.

    ReplyDelete
  9. @yannie bunny

    tau xpe.. gedik ah benda ni ! tak betul! hehe

    ReplyDelete
  10. @CikPuan Fara

    Tau xpe..ida pun suka budak.. nak nak baby.. bau baby harumm...... tipu benda ni! hehe

    ReplyDelete
  11. zana hari isnin.. hampir 90% tepat.. yg x tepat part last tu kot.. hahahahhahhahhaha (gelak jahat giler)...

    ReplyDelete
  12. @Zana Adieyza

    Choii zana!!! wakkakakkaka. tak tertahan ai baca part last tu.. hihi

    ReplyDelete
  13. akunye hari AHad.....hahahahahaha

    ReplyDelete
  14. @missayu

    HAHA! Ada yang terkene ke tak? huhu

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page