Tuesday, January 17, 2012

Ayuh berBBT !


Assalammualaikum w.b.t . .


1st step untuk usaha tahun 2012 semakin menghampiri. Semalam(16.01.2012) dah selamat beli Digital Basal Termometer di Guardian dengan harga RM58.00. . Apa kegunaan termometer ni? Untuk mencatat suhu badan asas yang untuk mengenalpasti hari ovulasi . . BBT adalah satu kaedah untuk mengesan ovulasi yang memerlukan kita untuk membuat catatan suhu setiap awal pagi dan mencatat keputusan nya pada suatu carta. Bila dah jumpa hari ovulasi yang BETUL, barulah boleh berBD dengan happy.. Mana tahu ada rezeki. . Aminnn ~




Second step is daftarkan diri di FERTILITY.com untuk mencatat suhu! Tak sabar . . Tapi ai kene tanya sifu dulu ni. . boleh ke? sebab ai dah lepas CD1 ni. . hurmmm ~ Thanks to Fara yang banyak membantu . . Dan juga rakan rakan TTC yang lain, bantu lah sayaaaaaaaa . . .



p/s: CD menjadi 35+-hari selepas penggunaan padherba which is OK laaaa!







Yang TAK SABAR nak berBBT,
signature ms eida

18 comments:

  1. mmg berusaha sungguh sungguh eida ni.

    ReplyDelete
  2. @Cikpuan rara

    Sangat sangat SUNGGUH! Ada sebab yang membuatkan kene BERUSAHA LEBIH tahun ni. . =(

    ReplyDelete
  3. ida, aura semangat tu kuat gila smp terasa naik bulu roma ai tau! ;p

    Insyallah, ramai berjaya pakai BBT, ai je xkuasa. padan muka diri sndr. hihi.

    Chaiyok ida!!

    ReplyDelete
  4. semangatnya eida! hihi. chaiyok2 laling.. nnti share link FF kt ttc corner eh.. kita reramai tlg menolong ^^

    ReplyDelete
  5. Semoga BERJAYA! We all sentiasa doakan eida! Mat kene cek suhu jugak ke?

    ReplyDelete
  6. @yannie bunny

    Amboi.. melampau benor rasa sampai naik segala bulu.. hahhaa!!!

    Chaiyokkkk

    ReplyDelete
  7. @Ekjozbuluh

    Thanks =) Mat tak kene, pempuan saja.. hihi... Tapi kalau dia demam, leh lah guna termometer ni cek suhu.. haha

    ReplyDelete
  8. chaiyok.. chaiyok.. eida BOLEH...

    ReplyDelete
  9. pastikan mat bersungguh-sungguh jugak okeh... teruskan usaha... semua org doakan yg terbaek utk uoll...

    ReplyDelete
  10. @careno

    Dia wajib bersungguh sungguh.. sbb dia yang nak sangat! hihi Thanks =)

    ReplyDelete
  11. erk..apsal saye xpaham ape pon ni kak..hihi..
    pape pon gudluck..
    always pray for ur happiness..

    ReplyDelete
  12. @.: iEyLa :.

    HAHA!! Awak tu kawen pun TIDAK lagi, mana nak paham... hihihi

    ReplyDelete
  13. tak aci.dia dah beli bbt...gud luck tau eida

    ReplyDelete
  14. @eKa

    Nak ida belikan? pastu pos ke bintulu? boleh sajaaaa... =)

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page