Wednesday, December 28, 2011

Ciumlah Kekasih HALAL awak !


Assalammualaikum w.b.t . .



KL mendung! Macam nak hujan je.. So, ini entry dikala mood gedik gedik gatal !
Auw~ auw~


Fadhilat bercium suami isteri. Diingatkan SUAMI ISTERI. Dalam kata lain, KEKASIH HALAL awak tau! Bukan bf, gf.. namo namo!~ Credit link untuk Yannie Bunny~


Ahli perubatan mendapati bahawa berciuman baik untuk kesihatan. Apakah? Sabar.. baca samapai habis.. hihi.. Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga efektif melawan banyak penyakit! Apa keuntungan bercium ni? layannnnnn ~


1. Bercium dalam waktu yang lama boleh membantu sistem sirkulasi kita. Ketika bercium, detak jantung makin cepat sehingga 110 degupan jantung per minit.


2. Setelah bercium, paru paru bekerja lebih keras. Kira kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20kali tarikan nafas per minit. Ini baik untuk mencegah sakit paru paru.


3. Beberapa doktor gigi percaya, bahawa bercium merupakan tindakan pencegahan gigi berlubang. Bercium menstimulasi air liur yang boleh menghancurkan asam yang menutupi gigi.


4. Bercium yang berlangsung lebih dari 3minit membantu kita melawan stress. Bercium dalam waktu lama boleh menghancurkan stress!!!


5. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan hidupnya rata rata memiliki waktu 5tahun lebih lama dari yang tidak melakukan rutin ini.


6. Bercium baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuatkan seseorang merasa diri dihargai dan dapat memberi ketenangan diri.


7. Bercium membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan tingkat metabolisme. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berciuman berghairah 3x perhari (setidak tidaknya 20 detik per ciuman) dapat membantu menghilangkan berat badan!!


8.Berciuman dikenal sebagai penghilang stress. Berciuman penuh ghairah boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi tenaga negatif, dan memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.


9. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi kendur. Otot pipi yang menegang kerana ciuman yang berghairah mampu membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.


10. Berciuman baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan kolesterol.


11. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.


12. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang dapat membantu mengurangkan sakit.





p/s: HOhohoho!! banyak nye keuntungan bercium! hihihi







Yang rasa mesti ramai orang tersipu sipu malu baca entry ni, hihi
signature ms eida

19 comments:

  1. patut la ai susah demam dan jarang stress... kohkohkoh...

    ReplyDelete
  2. salam singgah utk kali pertama ,
    nice entry .
    dalam2 bercium tu ada jugak fadhilat nya :)

    waa..ni tiba2 rasa nak kawen awal ni . hahaha

    ReplyDelete
  3. Markis, ai pun jarang demam.. tapi selalu stress.. cmne?? tak seimbang ni! harus kerap lagi ni! wakakkakakaka

    ReplyDelete
  4. Wanabeee.. haaa.. dah kahwin baru boleh cium tau! hiiihi

    ReplyDelete
  5. hahahaahah balik ni nk cium suamy lah.hehehe

    ReplyDelete
  6. suka entry ni!! hihihi..

    banyak kelebihan bercium, maka manfaatkanlah kelebihan tu dengan suami/isteri anda..

    mmmmmmuuuuaaaaahhhhh.. eh, tercium kat sini pulak.. hahahhahaha

    ReplyDelete
  7. Muaaahhhhhh.. eh! terbalas cium lak kat zana... wakakkakaka

    ReplyDelete
  8. ala en somu takde depan mata ni..canne.cium bantal je la ye...suka tgk gmbr eida ats ni

    ReplyDelete
  9. eka rasa eka ada komen tadi..tp dah hantar ke belum tah...adeh

    ReplyDelete
  10. Eka, dah komen dua kali ke.. sepuluh kali.. tak de hal... hihihihi...


    Cium bantal? tak best! Jap g kan, en somi sampai.. hehe... ape lagi... hihi

    ReplyDelete
  11. ni yg rasa nak balik skang jugak ni, nak jumpa laki..tak sabar nak cium bibir dia tu...ahaks!!

    ReplyDelete
  12. Wahida, over ko nok!!! wakakakkkakka

    ReplyDelete
  13. hmmm... cium means.... bibir ke bibir eh dlm ni.. (naif lak rasa...ekekek)

    ReplyDelete
  14. nak share benda ni dlm my blog boleh? ekekkee...

    ReplyDelete
  15. Cikbedah, choi je buat buat tak tahu lak!!! hihihi

    ReplyDelete
  16. @careno

    share ler... sharing is loving! auw

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page