Friday, October 7, 2011

Gusi Bengkak ! Sakit hooiiiiii


Assalammualaikum w.b.t . .


Dah sebulan lebih rasanya ai menahan sakit Gusi Bengkak ni! Mulanya begini, ai terlanggar pintu bilik office ai semasa nak keluar.. Ada pulak mahkluk ALLAH ni bukak pintu dari luar, terkena lah dekat batang hidung ai ! Hidung tak de pape, tapi gusi yang berdarah!


Sehari dua ai rasa gusi ai masih ok.. Malas lah nak pergi jumpa doktor! Then berhari hari, ai tak pasan pun bila gusi ai stat membengkak! Makin bengkak ! dan bengkak ! Masa tu bulan puasa... Nak g jumpa doktor bulan puasa? Tak sesuaiii !! So, ai tangguhkan...


Sampai la ke hari yang gusi bengkak + berdenyut denyut! Hoiii.. sakit tau !! Disebabkan gusi itu membengkak, maka gusi tu menyebabkan gigi gigi ai jarang.. Ouh! Sungguh tak lawa ok!! Nak senyum pun mati akal !


Ramai kot yang menegur... "Eeee... ape hal dgn gigi ko tu?" "Weiii... lain macam je gusi ko tu, pe kes??" Namun, ai tak amik hati pun! Dah nama manusia kan, sure bertanya kalau nampak sesuatu yang pelik.. Think positif , konon konon die amik berat pasal ai lah! HEHE~ Bila dah ramai yang menanya, ai jadik biasaaaa........ Jawab sepenuh hati!


Dan ada bagusnya bila orang bertanya dan ai bercerita.. Ada jugak solution yang ai dapat! Ada yang suruh kumur kumur air garam suam laa... Ada yang suruh makan ubat kecutkan gusi bengkak laa.. Macam macam! Terima kasih semuaaa !!! Beberapa minggu lepas ai pergi farmasi dan cari ubat yang digembar gemburkan tu.. Jumpa! Ai makan ! Makan dan makan...


Ini Ubat Mengecutkan Gusi yang bengkak kene makan 2x sehari~

Ini ubat bunuh kuman pun kene makan 2x sehari~



Alhamdullilah.. gusi yang bengkak makin surut! Cuma ubat je dah habis.. Kene beli lagi ni.. Sebab belum kecut sepenuhnya gusi tu.... Dan gigi yang jarang tu kita nak buat macam ne ?? Pakai braces la macam ni! Auw !! Bak datang 4k ........... heee~


Sib baik ai dah kahwin, kalau nak naik pelamin gusi bengkak macam ni, tak cantik kan !! Uols boleh bayangkan tak gusi bengkak? Meh sini ai tepek satu dua gambar yang membezakannyaa... Ai tak malu nak kongsi gambar, mana tau uols boleh bantu ai?? Penat jugak hari hari nak kene makan ubat!! HEHE~ Sesetengah blogger suka letak gambar yang vogue je!!! *uwek!*



Ini gambar terbaru ai .. Tau kan? Time ai amik gambar untuk POST WEDDING.. Nampak tak bila ai gelak lebih lebih, a.k.a over, nampak gusi yang bengkak tu? Dan pasti uols nampak gigi tu dah semakin jauh? Nak buat macam mana ni !!! Tolonggggggggggggggg...... Gambar sebelah tu lawa je ai sengih ! Teringin nak sengih gitu lagi!!! sob..sob...sob.....



p/s : ada petua? kongsikan la bersama ai yer............









Yang tak suka gusi ni bengkak lama lama,
signature ms eida

4 comments:

  1. Kaedah kumuh dengan air garam memang boleh membantu untuk menyusutkan bengkak dan radang pada gusi. Insya Allah kesakitan gigi akan reda.

    ReplyDelete
  2. Berapa harga ubat tu??

    ReplyDelete
  3. I cube tebuk bengkak tue ngam jarum peniti mak ai ingatkan Ade isi....makin berdenyut tahap dewa mcm nak pengsan

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page