Thursday, September 15, 2011

Doa untuk mendapatkan Zuriat

Assalammualaikum w.b.t . .


Selain berjumpa pakar, makan suppliments, doa kepada yang ESA jangan lupa . . Mungkin ramai yang dah mengamalkan. Hari ni ai nak share doa untuk mendapatkan zuriat.. Amalkan yer . . InsyaALLAH ~



Maksudnya : Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa.

(Surah Ali'Imran : 38)



Keterangan dan Petua Beramal
Al-Imam al-Samarqandi meriwayatkan bahawa Nabi Zakaria pernah merasakan baginda tidak akan mendapat zuriat sehinggalah baginda melihat Anugerah ALLAh memberikan Mariam a.s buah buahan pada bukan musimnya. Maka baginda menyakini bahawa ALLAH berkuasa mengurniakan baginya anak. Tambahan pula baginda memegang amanah menjaga kunci rumah Qurban yang diwarisi turun temurun. Keturunan dalam ayat ini bermaksud anak yang sihat sejahtera dan berakhlak.

(Tafsir al-Samarqandi, tafsir ayat 38, surah Ali 'Imran)



Melihat ayat ini secara positif dan baik sangka dengan ALLAH s.wt. digalakkan pasangan yang belum beroleh zuriat agar berdoa dengannya. Juga dinasihatkan supaya memperbanyakkan sedekah, puasa sunat dan qiyamulail untuk mendapat anugerah ALLAH yang hebat itu.


*****************************


Ai dapat doa tersebut dari sebuah buku Doa & Zikir Harian pemberian myboskecik.. Buku Doa&Zikir Harian ni adalah cenderahati dari sebuah majlis perkahwinan. Bagus kan ? Kat atas tu ai dah taip semula, manelah tau uols tak nampak dengan jelas gambar di bawah ni..











p/s : Selamat beramal ! Semoga usaha membawa hasil hebat!
p/s/s : Banyak lagi doa & zikir untuk mendapatkan zuriat, ce search internet ?










Yang masih berusaha, menunggu, pemberian HEBAT ni,
signature ms eida

14 comments:

  1. tq ieda...moga cpt dapat anak..:D
    huhu

    do visit me k..
    http://miszatie.blogspot.com/2011/09/wanita-yang-cantik.html

    ReplyDelete
  2. moga cik eida cepat dapat baby~ amin (^_^)v

    singgah n follow :)

    ReplyDelete
  3. insyaAllah ada rezeki untuk kita nanti.. banyakkan berdoa agar Allah permudahkan segalanya..

    ReplyDelete
  4. amin.. semoga mendapat zuriat

    singgah blog saya

    http://hanybeauty2u.blogspot.com/2011/08/premium-beautiful-yang-menyuburkan.html

    ReplyDelete
  5. mudah2an ieda...insyaallah ada tu...teruskan usaha dan jgn putus berdoa...

    kami semua doakan ko akan dpt zuriat yg baik...

    ReplyDelete
  6. as salam ieda, try pakai Premium beautiful corset & makan maharani herba.. insyaAllah boleh.. cuba la mana tau ada rezeki u nnt.. Hany bukan paksa cuma memberi jalan utk u cuba ja.sbb dah baca blog u n kwn2.

    kalo perlukan info juast email Hany
    hanylahh@tnb.com.my
    0163442274

    ReplyDelete
  7. thanx for sharing eida... usaha+doa selagi boleh...

    ReplyDelete
  8. ida....hhuhuhu...sayupppp je hati ni bile baca entry mu.....hani da lewat piyet pon still x +ve lagi...waaaaaa......piyet wat hal balek la agaknya tuh....sedih sedihhhhhh

    ReplyDelete
  9. Semua.. InsyaALLAH semua nya pasti akan berlaku.. Cuma lambat/cepat je kan ? TUhan nak uji kita lebih sikit ni.... =)

    ReplyDelete
  10. Hani, lah yeke ? tingtong balik ke ? aritu baru ok sikit kan ?? Ida nye sentiasa tintong !! sedihh sedihhh

    ReplyDelete
  11. tq sharing :))cayoook ieda....
    selamat berkenalan....semoga kite cepat2 dikurniakan rezeki olehnya....amin:))

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page