Thursday, September 29, 2011

5tahun lagi kita pergi HAJI ye ? !!



Assalammualaikum w.b.t . .


Petang petang hari ni , tak de kerja ! Eh! Dari tadi sebenarnya dok upload gambar gambar , tak sudah sudah ! Ape ke lembap nya alahaiiii internet hari ni . . HUHU~ Sesambil tu ai layan mukabuku yang dah tak semenggah rasanya ! Tapi terpaksa layan gak sebab dah tak de menda nak layan... HEHE~


Ada seseorang tag kat ai perkara ni.. Ala, dah lapuk pasal rokok ni ! Dok kata kalau merokok akan mati cepat, TAK LAYAN ! Kalau kata merokok ni pembaziran, PUN TAK LAYAN !! Dok tampal iklan yang menakutkan kat kotak rokok konon konon nak saiko perokok, pun TAK LAYAN derrr !!! Diaorg ni perokok tegar ! Bukan perokok TAK MACHO la beb!! Cit !!



*Ni ai tepek sebesar gedabak! Pun TAK LAYAN kot?!!!*






Bak kata Ustaz Zamri di ibaratkan kalau perokok ini sebenarnya seorang yang KAYA dari semua orangg !! Kira boleh buat HAJI selang 5tahun sekaliiii ~ HUHU.. Macam ne tu ? Tengok ni perkiraaan nyaaa . .


Harga rokok (purata) : RM10 (sekotak) x sehari

Jumlah tahunan : RM3,650

Tempoh Merokok : RM3,650 x 5 Tahun = RM18,250





Haaaa . . Makanya, Perokok tegar ni WAJIB MENUNAIKAN HAJI kerana terdapat lebihan harta mereka yang selama 5tahun itu disia siakan dan dibakar..... Kan ? Takyah cakap banyak, hubby ai pun perokok jugakkk ! 5tahun akan datang, nak ajak pergi HAJI lah.... HUHU~













Yang rasa hubby takkan behenti merokok, So SAD !!
signature ms eida

7 comments:

  1. ye tak ye jugak..abh eka seorang perokok tegar dari remaja lagi...kali dikira... bape kali dah naik turun haji gamaknya.seb baik en somi tak merokok....mahal ye rege rokok

    ReplyDelete
  2. ahaha. betol2. diorg dh patut boleh pegi haji. ;P

    ReplyDelete
  3. Eka, aah mahall !!!! Tak sukaaa.... Bakar duit. Ntah pape kan.....

    ReplyDelete
  4. Annur, tau xpe ! Lama sikit, kita pun boleh tumpang haji jugakkkk .... =P

    ReplyDelete
  5. sama la ida..org laki ni mmg susah nak benti...mmg kene diorg insaf sendiri je la..byk2 doa..

    ReplyDelete
  6. eida boleh support suami untuk berhenti.. support slow2 k, insyaAllah mana tau nnti dia terbuka hati nk stop..

    dulu abah zana kuat merokok.. 1 day dia masuk hospital sbb demam.. 3 hari kat hospital, dia nmpk 3 oorg nazak sblm meninggal dunia.. bila tanya doktor org tu sakit apa, doktor kata mcm2 penyakit akibat kuat merokok.. keluar hospital, abh zana trs stop merokok.. ada hikmahnya abh masuk hospital.. hihihi

    ReplyDelete
  7. Zana, degil la orang laki ni... Ida uspport cmne pun, kalau die sendiri taknak behenti, susah jugakk...

    Takkan nk kene masuk hospital baru nak berhenti kan ? huhu

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page