Friday, August 5, 2011

Al-kisah panas hati tentang HARGA juadah berbuka yg mahal gila, tetibaa . . . .

Assalammualaikum w.b.t . .

Ok. . Ai nak story mory dgn uols semua ~ Semalam untuk berbuka ai dah stat masak, kebetulan ada Pasar Tani kat office ai, so ai beli lah barang barang keperluan tuk memasak. Ai beli Ayam mentah separuh + sotong + cilipadi = RM16 je !!!~ Target ai nak masak 2x~ Jimat tak ai ? (memang bukan masak sendiri memang jimat ke ? Kau je yg malas ! HAHA)


Semalam ai masak sotong kegemaran ai ~ Pergh ! Meletoppp ! Sedap ! Ai masak 1 plastik habiss .. Baru ingat nak simpan sedikit.. Tapi harapan la.. Hubby da siang semua sotong sotong tu.. HEHE~


Sotong Kegemaran !



Ikan bilis goreng + cilipadi bersama bawang ~ Hubby suka ! TQ sis p perkenalkan resepi mudah macam ni ! Ai loike !
Ikan bilis ni kalau makan dengan nasi panas panas, fuhh !! Terangkat !



Telor dadar yang digoreng hubby rentung di atas ! HEHE~ Kemana agaknya fikiran hubby ketika itu?? HohooO~Oo . ..



Ini lah juadah berbuka semalam ~


Memang akan kuboikot Bazaar ! Tapi perasaan tak dalam menu diatas, ada kuih muih ? Haaa . . meh ni ai cerita . . Ai terjumpa 1 kedai di tepi jalan, makcik tu berniaga sorang sorang. Means tu bukan tapak bazaar la.. Jalan on the way balik ke rumah ai . . Kan ai nak masak, tapi takkan tak de manisan lak kan ? So ai singgah kedai makcik ni.. Nampak macam murah laa.. Sebab makcik ni tak berniaga kat bazaar pun ? HAHA~ Boleh ke buat tekaan macam tu? =P


Ini 3jenis kuih ai beli . Puding kastard... Sedap !!!~ RM1


Pulut panggang - fav hubby RM0.40 (satu) Sedap gilaaa !!!~


My fav ! Wajik (eh! betul ke eja ni? Lantak ah !) RM1 (3ketul) Memang marveles !!!!~
Besar kan wajik dia ?



Makcik tu pun ada jual lauk pauk.. Hari ni ai taknak masak. Biasa lahh.. Cari alasan je ! HAHA~ Nak beli je dengan makcik tu. Nak rasa sedap ke tak ? Murah ke tak ? Adakah rasa seperti harganya ?? Kita akan dapat tau petang ni... HEHHHEE~ Kalau macam ni harga tapi sedap, ai tak kesah !! Ai beli je hari hari ~ HEHE~ Tapi kalau tak sedap, ai redha ! Ai akan masak ! HAHA~ Petang ni nak beli WAJIK lagi.. Sedap !!~

Ai sendiri pun taktau nape ai malas sangat masak.. Bila terpaksa, ai akan masak ! HAHA~ Penyakit M tu banyak sangat dalam diri kuuuu ~












Yang akan masak untuk weekend,
signature ms eida

8 comments:

  1. aaaa.sedapnyee.apesal terbace entry ni petang2 cmni?????wat owang lapooooo je la kak eida ni^^

    ReplyDelete
  2. eida..bestnye wajik tu..memang feberet wajik taw..tapi skang..tak ramai orang pandai wat wajik mcm orang dolu dolu..sume wat wajik..kembang....huhuhuh

    ReplyDelete
  3. Lissa @ Opss.. Sorii... HEHE~ Kuatkan iman dikk oiiii . . .

    ReplyDelete
  4. Hani @ Tau xpe ! Semua yg tak pandai buat akan jdk kembang je.. Tapi makcik ni buat sedap gilaa hani.....!! Murah lak tu.. Berbaloi baloi ! HEHE~

    ReplyDelete
  5. nest je tgk puding tu eida.eida taw eka ni pun suka masak ikan bilis gitu,suka rangup2...dah la simple.sng keje

    ReplyDelete
  6. Eka, yeke ? ida baru tau resepi ikan bilis tu.. tu pun ada kwn yg ajar.. HEHE~ Memang sedap rangup rangup gitu !

    ReplyDelete
  7. YM, berbaloi baloi.. macam iklan celcom lak.. HEHE

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page