Sunday, July 31, 2011

Doa Wajib baca bila tiba Ramadhan

Assalammualaikum w.b.t . .


Haaa . . Mari baca niat puasa malam ini.. Buat sapa sapa yang dah lupa, meh sini ai ingatkan... Ini doa niat puasa tuk hari hari. Tapi ai lebih suka baca niat tuk sebulan terus.. Mane lah tau, perangai manusia ni kadang kadang pelupa !! Elok2 je puasa sehari suntuk tapi rupa rupanya tak niat puasa ! Cisss... kan dah rugi !


LAFAZ NIAT PUASA (harian)




sahaja aku berpuasa esok hari fardhu bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta'ala





Haaa ... Ai bagi sekali versi rumi pada sesiapa yang tak tau jawi tu. Senang je kan ? Tak de alasan tuk tak puasa ye !!! HEHE~ Ok ok .. . ai sertakan sekali niat puasa untuk sebulan. Ini senang. Sekaliguss jee... HEHE~




LAFAZ NIAT PUASA UNTUK SEBULAN





sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini
kerana Allah Taala






Ok dah settle. Selamat Berpuasa ! Tapi untuk kaum wanita yer, bila uols semua datang haid bererti niat puasa untuk sebulan tidak sah lagi. Tapi boleh dibaca dengan niat seharian tu. Tapi jangan lupa lak tuk baca tau ! HEHE~



Dah bila tiba waktu berbuka, jangan lah pelahap sangat ! Tau lah lapar.... HEHE~ Baca doa berbuka pulak.... Hormat rezeki... Jom hafal doa berbuka !!~




DOA BERBUKA PUASA





Ya Allah keranaMu aku berpuasa, keranaMu aku beriman, dan dengan rezekiMU aku berbuka






Ok dah hafal ? Selalu para suami yang kene baca kan ! HEHE~ Kita tadah tangan je kan ? So, suami yang baik, sila hafal ye ! Doa selepas berbuka pun ! Jangan lepas makan terus tdo lakk... HUHU



DOA SELEPAS BERBUKA PUASA








Ok dah hafal semua ?? Selamat Berpuasa !












Yang suka berkongsi,
signature ms eida

No comments:

Post a Comment

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page