Thursday, July 21, 2011

ANA LU'LU

Assalammualaikum w.b.t . .



Sapa tengok Drama Ana Lulu ?? Bersiaran tuk slot lestary setiap hari Selasa pukul 9pm tuu ~ Sweet sangat Nora Danish kan ? Sweet sweet sengal je.. HEHE~ Ai suka jugak kawan Ana tu, si Bunga, lakonan Wawa Zainal. Lawa lah dia !~ Sama comel ngan Nora Danish tu ~



ANA LU’LU mengisahkan Ana Lulu (Nora Danish), seorang gadis periang yang sering tampil dengan cara berpakaian pelik dan menarik perhatian orang untuk memerhatinya. Ana bekerja sebagai pembantu jurujual di sebuah kedai bunga bersama seorang kenalan baru, Bunga (Wawa). Konflik percintaan bermula apabila Harris (Kamal Adli) telah jatuh hati terhadap Ana. Walau bagaimanapun, Ana sedang menyulam cinta dengan Fadzil (Adey Syafrien) tanpa menyedari Fadzil sering mempergunakannya demi wang. Haaa .. best kan ?? Ai follow drama ni. Tapi hubby tak suka ! Ada kawan kawan ai pun yang tak suka. HEHE ~

Ai suka sebab drama ni simple. Tak heavy. Ringan kepala tengok drama ni. Yang pelik nya, ramai yang dah stat panggil ai ANA LULU ?? Kenapa ? Ai pun pelik macam ANA LULU ke ? Or mayb sebab pakaian ai berwarna warni macam pokok krismas ! Bak kate Kamal Adli dalam drama ni.. HUHU~ Ai rasa lawa je ai pakai ~ Tak kesah lah berwarna warni sangat ke . . Berani mati ai pakai kombinasi colour yang kadang kadang tak tentu arah ! HAHA~ Tapi yang peliknya ai suka ?? Agaknya macam tu kot si Ana LULU ni . . HUHU.. Ala biasalah mulut orang, mane nak tutup kan ? Pakai salah, tak pakai salah ! Ishhkk. . ai pakai selagi pakaian tu tak ditegur oleh hubby. Kalau hubby dah tegur tu, ai tak pakai laaa . . Tapi, hubby ok je !


Mula mula ai berjinak jinak pakai shawls. HEHE ~ Nampak comei lak orang pakai, ai pun try gak lah ! Even muka ai nampak boolat ketika pakai shawls, tapi peduli hape ! Ai suka shawls yang berbagai bagai colour dan corak tuh ! HEHE~ Inner pun ikut dan nak sarung colour ape ~ HUHU. Tapi ai rasa semakin kontra colour inner dan shawls , semakin santek !!! HEHE~


Haa . . gambar di atas ni ada yang masa ai pergi BROGA HILLS, pun ai pakai shawls gak ! HEHE~ Masa ni pergi mane pun nak pakai shawls. HEHE~ Tak main la pakai tudung sarung sarung tu dah ~ Kerja skrg pun asik beli shawls je... HEHE~


Nampak tak gambar yang pertama ni, baju kurung pink, shawls siap ada colour biru& hijau !! HAHA~ Main sebat je ai . . Ramai yang kutuk ai pakai tu, cakap macam ntah pape je ! Tak reti nak matching warna. Eleh !! Jeles sebenarnya tuh ! Dia pun nak pakai jugak, cuma tak berani je kan ? kan ?



Haaa . . lepas da pandai mengayakan shawls, ai berjinak jinak pulak dengan aksesori shawls. Paling ai minat bunga besar besar, klip dengan shawls tu. Haaa . . rasa kiut ! 1st time pakai, orang kata macam budak budak ! Elehhh, pastu dia pun pakai jugakk ~ Ishkk. . toksah cakap orang lain kali, nanti terjebak same ! Podah !!~


Sekarang, ai masih dengan shawls yang berbagai bagai warna & corak. Bunga besar ? Masih !! Itu tak miss ai pakai ~ Wajib ! Rasa tak lengkap kalau tak pakai bunga bungaan letak kat kepala ~ HEHE~ Cuma, ai ada hobi baru. . Disebabkan hubby dah tegur, kurangkan pemakaian "JEANS', so, ai bertukar kepada seluar seluar khakis. Kain nya lembut, bukan jeans. HEHE~ Tapi ai pilih warna warna daring u !!! HAHA~ Berani pakai berani tanggung laaa . .

Ramai jugak yang kata macam artis ! (sebenarnya ayat perli tuh !) Macam budak budak berwarna warni. Tapi senang je macam ni, ai anggap mereka yang menegur tu, jeles ! Sebab meraka tak boleh pakai, ekceli tak berani nak pakai warna warna gitu ! Kan ? kan ? Tapi tak delah ai pakai sampai memalukan diri sendiri ~ Macam ai kate tadi, ai rasa lawa, ai pakai ~ Tak lawa, ai takkan pakai ~ Lawa di mata ai yer . . Bukan mata mereka !! Ai tidak memerlukan mereka ~~~












Yang suka benda yang berwarna warni,
signature ms eida

4 comments:

  1. betul.eka pun pekakkan tinga je...janjo kita suka...hidup hanta sekali...so...mari kita enjoy !!!

    ReplyDelete
  2. kalau dgr ckp2 org ni, hati akan rasa sakit jer.. so better kita buat x tau..

    zana nak pakai shawl tp muka bulat so rasa mcm x sesuai.. tp kdg2 pakai jer.. hihihi

    ReplyDelete
  3. Boolat tak boolat, pakai je.. Janji kita suka.. HEHE~

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page