Wednesday, May 11, 2011

Baju raya 18pasang !! Erk ?

Assalammualaikum w.b.t . .


Sapa sangka ai ada 18pasang kain tuk ditempah dan dijadikan Baju Raya ??
OMG !! *pengsan*
Dalam kepala fikir $$$$$$$ melayang layang . . .

Dalam 18pasang tu ada yang orang bagi sebagai hadiah kahwin, ada orang bagi sebagai hadiah harijadi dan ada juga yang "eh ! lawa nya kain ni.. beli la sepasang" . Cuba fikir kalau tiap kali Jumaat ai pergi Jalan Tar je jumpa sepasang kain yang lawa memikat hati, tak ke banyak jadiknya!! Hish . . tak tau bila boleh berubah tabiat membeli kain ni ? huhu~u

Hasilnya ada 18pasang, dimana bukan semua ai boleh tempah tuk dijadikan Baju Raya tapi cuma beberapa helai jer .. Sbb nya beberapa bulan yang lepas, tangan ni gatal pergi klik sane, klik sini, beli kain on9 !!! Hah ? tengok !! bertambah lagi koleksi Baju Raya .. Pembaziran !!

So, ai akan pilih 5helai sahaja tuk di tempah sbb dicampur dengan 3pasang baju siap yang dibeli on9 temph hari = 8helai Baju raya Tahun 2011 ni !! WowoOooooo . . . Shuhhhhh .. Jangan bagitau hubby ai, nnti dia ngamuk ! hee ~
*antara kain yang bertuah dipilih tuk dijadikan baju raya* terpaksa di gelapkan.. nnti kantoi la colour baju raya ai !! hee ~*

*haa . . Plastik pink tu kain yang tak bertuah tuk raya ni ! Tapi tak pe, uols semua akan ditempah lepas raya tuk dijadikan baju kerja ai !! Ohh yeahhh ~~*


..........................................

Tadi sempat jugak curi masa makan pergi tempah baju.
Settle !
Tak sabar menunggu bulan6. Siap semua baju.
Si Ah Fong, tailor ai tu kata, disebabkan ai datang awal dia bg diskaun ! HAHA
Diskaun tak diskaun sangat la bila 5helai baju = RM450 !!~
Fuh ! menggigil bulan6 nanti nak bayar.. hihi~i
Tapi kan, ai suka pakai baju lawa lawa . . Rasa kepuasannya !! hee ~
Tapi, sapa sapa datang lewat antar baju, dia naikkan sedikit harga !
Haa . . tadi pun hubby ai da dapat diskaun baju Melayu bila sepatutnya harga baju Melayu RM150 tapi disebabkan hantar awal dapat RM110 je. .
Best kan ?
So, uols semua, pergi cepat beli kain raya .. dan Tempah !!
Ni da Mei . . Kita raya Ogos !! hee ~


Asik bercerita baju raya je kan, puasa tak Ganti lgik !!
Ada 7hari ni ..
Bila nak stat ek ?
*think*














Yang tak sangka koleksi kain begitu melampau,
signature ms eida

2 comments:

  1. mak aiii kak iedaaa!
    siap ade 18 pasang baju! setahu nadia, budak2 je baju raya bnyk. akak lagi bnyk! ;)

    ReplyDelete
  2. Huhu. Itu la nafsu diri dr awal tahun membeli kain ! Bila dikumpul semula, br sedar, dah bykkk giler !!! HAHA

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page