Wednesday, March 16, 2011

Sayangi binatang ! Versi Tompok ~

Assalammualaikum w.b.t . .

Tompok si kucing . . Takkan nama orang pulak kan ? hehe . .
Malam semalam, pintu rumah ai tertutup. .
Tapi ai pelik, kenapa kucing kucing ai ni duk menghadap pintu rumah . .

Ai pun buka la . .
Orang kate naluri kucing ni boleh pakai . . huhu. .
Betul ! Rupa rupanya ada seekor kucing , yang dinamakan Tompok (oleh myhubby) . .berada di depan rumah sebelah !!
Sedang menguis nguis plastik sampah . .
Mencari makan ! Waaaduhhh . . Tak sampai hatinya !!
Mesti lapar . .
Ai pun bagi makan . . Bagi minum air . .
Rakus Tompok makan !

Ini la Tompok !!
Say hi . .

Lepas makan, pandai ajak orang main . . Jinak !

Haa .. tengok ! bulu bersih . . Gebu lagik !

Dalam 15minit , Tompok turun bawah balik . . Dah kenyang kot ?
Dah puas bermanja ? hihih~i . .
Sian kurang kasih sayang !
Tapi yang ai pelik nya , pandai lak Tompok ni naik atas (rumah ai Tgkt 4) . .
Pastu turun bawah balik . .
Ai tau ! sebabnya bekas makanan yang ai letak , da kosong !!
Makna nya Tompok naik atas tadi, makan . .
hehe ~
Tak kesah la . . janji Tompok cukup makan !

Ai tak tau la . . sejak 2thn yang lepas, sejak ai bela kucing ..
Ai jadi prihatin terhadap bintang . .
Tak boleh tengok kucing mati tepi jalan ..
Tak boleh tengok kucing kotor sikit ! (rase cm nk mandikan jer.... )
Tak boleh tengok kucing lapar . .
Ai tak boleh nak bela si Tompok ni . . cukup la 5ekor yg ada kt rumah sekarang ni .. .huhu~
Ai boleh bagi makan/minum . . kire memadai la . .

Dulu kan , masa ai zaman kanak kanak . .
Mak ai kate ai ni da byk bunuh anak kucing !
Pantang tengok anak kucing tu cantik sikit, mesti ai nak pegang !
Pegang tu kalu lembut tak pe la . .
Ni siap genggam kuat kuat sampai anak kucing tu mati . .
Haha !
Nakal sungguh !
Kira da besar ni , ai tebus balik la 'dosa' dulu . .
heee ~


p/s : Agak2 kita boleh didik anak anak kita dengan membela binatang di rumah !
Didik anak anak jadik prihatin terhadap hidupan lain .. .kan ?

p/s/s : sangat geram bila ada orang sakiti kucing
takda hati perut !
(isu perempuan cina sri kembangan)










Yang sayang gila kucing . . .
signature ms eida

No comments:

Post a Comment

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in | Top of Page