Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 18, 2011

Hama Kucing ! Korang ada pengalaman ??

As-salam . . .
Ouh . . sedih ni !
Y ?
Kucing kesayangan ai ada Hama !! ( eh ! btul ke eja ?)
Sian Kitcha !


Mula mula ai tak pasan . .
Tp akhir akhir ni , kitcha salu je tergaru garu . . KERAP !!
Risau ai !
So, ai belek belek la bdn die . . bulu . .
OMG !! ai ternampak HAMA Ok !!

Ai ni O psl hama ni . .
Tak penah tau !!
So, search google !

Ai terjumpa ini .. . .

Apa itu Hama Kucing?
Hama kucing merupakan haiwan parasit yang hidup menumpang untuk mendapatkan keperluan hidup (makanan dan lain-lain) tetapi dalam masa yang sama boleh memudaratkan kesihatan kucing tersebut.Hasil pemerhatian di bawah mikroskop, hama kucing kelihatan seperti labah-labah kecil.

Adakah Hama Kucing Boleh Berjangkit?
Hama kucing boleh berjangkit dari seekeor kucing kepada kucing yang lain tetapi ia tidak boleh berjangkit kepada manusia. Dinasihatkan agar anda membawa kesemua kucing anda serentak ketika mendapatkan rawatan hama dari doktor haiwan.



Ouh . . ai terbaca MEMUDARATKAN ??
Oh no !
Ai mesti bertindak cepat !
Ade org suggest kan beli ni . .

If tak jalan gak, sila la ke klinik haiwan berdekatan !
uiceh ~
ok ok .. .
Ai buat !!
Sian kitcha . . . =((


Or mayb uols sume ada pengalaman psl HAMA kucing ni ?
buleh la sharing yer . .
=))












Sedihhh ,
signature ms eida

♥ TQ For Reading SiGEDIK's Entry! Feel free to Comment Dear ♥

5 comments:

  1. hmm..nampak gaye..kene wat majlis cukur jambul eehh..cukur bulu kitcha la jawabner.huk huk..sian die

    ReplyDelete
  2. mcm penyakit kutu jer nie kOt!!
    dulu kucing ai ada kena jugak..
    solutionnye..
    spray ubat kutu n slalu mandi kn =)

    ReplyDelete
  3. kak wani : gedik !!!

    cura : tu la.. nk beli spray tu.. sian die =((

    ReplyDelete
  4. kucing saya pun sama sekarang, hama tu kelihatan seperti kelumumur kat rambut [kebetulan kucing kaler hitam]

    kesian dia,
    dah letak frontline..
    tapi, masih ada selepas seminggu frontline tu kat badan kucing,

    awak dah bawak kucing tu p vet?
    apa doktor kata?

    ReplyDelete
  5. (One)Siti : aah saya spray frontline tiap hari . .
    Mandikan dia every week . .

    ReplyDelete

Kalau suka, komen la...
S AY A N G uolss !!